איילת שקד על קמפיין הליכוד: "מודה שזה כואב לי"

לנוכח הירידה בסקרים והלחץ הגדול מקמפיין משיכת הקולות של נתניהו, איילת שקד כינסה מסיבת עיתונאים שבמסגרתה התריעה מפני התעלמות נתניהו מן הציונות הדתית ישר אחרי הבחירות • "חבריי ואני כפינו עצמינו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים מסובכים, את הכניסה שלנו - של ליבת הימין האידיאולוגי והציונות הדתית לממשלתו"

איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס
איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס

לנוכח הירידה בסקרים והלחץ הגדול מקמפיין משיכת הקולות של נתניהו, יו"ר ימינה איילת שקד כינסה היום (א') אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבמסגרתה התריעה מפני התעלמות נתניהו מן הציונות הדתית ישר אחרי הבחירות.

"נתניהו לא באמת רוצה אותנו בממשלה", אמרה שקד והסבירה שהסיבה לכך הנה פסילה אישית מטעמו ומטעם סביבתו הקרובה.

"חבריי ואני כפינו עצמינו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים מסובכים, את הכניסה שלנו - של ליבת הימין האידיאולוגי והציונות הדתית לממשלתו"

שקד סיפרה כיצד נתניהו העדיף תמיד את האחרים על פניהם: לבני, לפיד וליברמן.

שקד הוסיפה, "ההסבר לכך הוא שנתניהו וסביבתו הקרובה אינם רוצים בנו. זו האמת: שוב ושוב מקבל נתניהו, בעצת אותה סביבה קרובה, החלטות שנוגדות את רצון בוחרי המחנה הלאומי. וכן, גם לצערי בגלל איבה לא רציונאלית שיש להם אליי באופן אישי. שעד היום אני לא מצליחה להבין אותה".

שקד לא נקבה בשמות רעייתו ובנו של נתניהו ואמרה "אני לא מתכוונת, גם עכשיו, להיכנס למחוזות צהובים - כי זו לא דרכי. אתם הרי יודעים שאני תמיד עשיתי הכל כדי להיות במקום של המבוגרת האחראית בקשר הזה. תמיד ספגתי, תמיד הייתי מהנעלבים ואינם עולבים".

"וכן, אני בן אדם. ואני מודה שזה כואב לי", היא אמרה

מוקדם יותר היום פרסמו שקד ובנט מפות של התוכנית האמריקאית כפי שאמור להיראות השטח ביו"ש אחרי פרסום תוכנית השלום על ידי טראמפ.

הליכוד הכחישו שזו המפה והתוכנית המדוברת, אך עשו שימוש בנושא כדי לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה שיש דחיפות בהכרזה הבוקר על יישוב חדש בבקעת הירדן.