כמה זמן לוקח לגייס מתכנתים ומה הטכנולוגיה תעשה ליחסים בין אישיים: השבוע שהיה בהייטק

כל מה שהיה בכנס ג'רני • וגם: כמה זמן לוקח לגייס מתכנתים, ואנשי הפרסום שחצו את הקווים מגיעים למיטאפ של "גלובס" • כל מה שהיה השבוע בתעשיית ההייטק

כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" / צילום: שאולי לנדנר
כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" / צילום: שאולי לנדנר

 

לקבלת הסיכום השבועי במייל.

השבוע נערך בתל אביב כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס". נושא הכנס היה "מהגראז' לביזנס", והעיסוק בו היה באתגרי הצמיחה בעידן הנוכחי, שבו זורמים סכומי עתק לתעשייה, והסטארט-אפים צומחים מהר יותר.

כמה ציטוטים נבחרים:

ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של Wix, על סבבי הענק:

"החיסרון של סבבי העל האלה הוא שבמקרים רבים הם מאפשרים לחברות להתחמק מהשאלה איך הן מייצרות מזומן. רגע חשוב עבורנו בחברה היה דווקא בתקופה שבה היה קשה לנו לגייס כסף, בה הבנו איך להפסיק להיות תלויים במשקיעים. וויקס גייסה 140 מיליון דולר בסך הכל, כולל בהנפקה וזה סכום קטנטן יחסית למה שסטארט-אפים מגייסים היום".

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, על מהפכת הדאטה:

ריבוי הדאטה הוא בעל השפעות מדהימות, למשל במקרה בו זוהה הקשר בין מגיפה באפריקה לבין בצורת שהתרחשה שנתיים לפני כל התפרצות של המגיפה. "המוח האנושי לא היה יכול לעשות את הקישור הזה. וככל שיש יותר דאטה, צריך יותר כוח מחשוב ובשביל זה יש אותנו".

גיא יאמן, TPY קפיטל, על איך ייראו יחסים בין אישיים בעוד חמש שנים:

"יכולות האוטומציה ישתפרו וסוכנים דיגיטליים יתאימו את השיחה והמסרים לצרכים שלנו. יהיה קשה מאוד להבין מה אמיתי ומה לא. האם מישהו זיהה אותנו בזכות זיכרון או טביעות האצבע הדיגיטליות שהשארנו בכל מקום. יכולות שונות כמו יכולת הניווט שלנו ייצאו למיקור חוץ. הדבר האותנטי היחיד יהיה השאלה אם אתה נמשך למישהו, אבל גם אז, אולי לא נדע אם מישהו מדבר בצורה מסוימת כי הוא יודע מה אנחנו רוצים, בזכות טכנולוגיה".

ג'ו לובין, ממייסדי פלטפורמת המטבע הדיגיטלי את'ריום, על פרויקט מטבע הדיגיטלי שמובילה פייסבוק:

"מדובר בפרויקט שיהיה טוב לקהילת הבלוקצ'יין כשיושק. אבל הדבר תלוי בשאלה עד כמה פייסבוק תהיה קשורה לזה. למרות מה שאומרים - הם ישלבו את מה שהם יודעים עכשיו עם ההיסטוריה הפיננסית שלנו. אם הם יריצו על זה למידה עמוקה, זה כבר די מפחיד".

יאיר שניר, מנהל קרן ההשקעות של Dell בישראל ובאירופה, על הקרנות התאגידיות:

שניר: "נכון שיש אינפלציה של קרנות תאגידיות, והן משקיעות יותר כסף מקרנות ההון סיכון כי יש להן הרבה יותר כסף לרוב. היום אנחנו רואים שעלות הכסף נמוכה, אבל אני חושב שגם הקרנות התאגידיות וגם המסורתיות יצטרכו להאט את הפעילות שלהן כשתגיע הסערה. ככל שהקרנות פוגשות את המטרות העסקיות של החברות אין סיבה שהן יפסיקו להתקיים. אבל חלקן יבינו שהן לא הולכות להחזיר את הכספים שהשקיעו, ואולי חלקן יחליטו לסגור ואחרות יחליטו להמשיך".

גרהם סטוקהוייזן מקרן ההשקעות האירופית של קוקה-קולה, על תפקיד הקרן בשינוי שמבצעת החברה:

"האסטרטגיה שלנו הפכה ממיקוד במשקאות תוססים לפורטפוליו רחב יותר, ולשם כך צריך לחדש ולחשוב אחרת. הקרן היא כלי שנועד לעזור לחברה לשנות את עצמה מבפנים ולהתחיל לעשות דברים שונים. הדבר השני הוא לגבי מיקוד - בחרנו בארבעה תחומי חדשנות שלדעתנו יהיו משמעותיים בעתיד: פינוי אשפה וקיימות, תקשורת עם לקוחות, זמינות המוצר וחלוקה, ותקשורת עם נקודות המכירה. אלה ארבעת האזורים בהם אנחנו צופים שיהיה שיבוש טכנולוגי ואנחנו מנסים לבחור את הטוב ביותר ממה שאנחנו רואים בחוץ".

לסיקור מלא של הפאנלים, ההרצאות, הדיונים והתחזיות.

הסטארט-אפ הזוכה בתחרות ThePITCH:

חברת Amai Proteins (אמאי חלבונים), חברה שהוקמה ב-2016 על ידי ד"ר אילן סמיש והיא ממוקמת ברחובות. חברת אמאי חלבונים עוסקת בריפוי האוכל שאנו אוכלים במקום ריפוי המחלות הנגרמות מהאוכל. המטרה הראשונה של אמאי היא טיפול בבעיית הבריאות המובילה בעולם: צריכת-יתר של סוכר.

הקריירה החדשה של אנשי הפרסום

ביום שני הקרוב, 23 בספטמבר, ייערך מיטאפ נוסף בסדרת "רוד שואו - שיחות עם האנשים שעושים את ההייטק הישראלי". השיחה הפעם לא תיערך עם הייטקיסטים מובהקים - יזמים, מתכנתים או מנהלי מוצר - אלא דווקא עם אנשי פרסום, שיווק ומיתוג. אלה חוצים את הקווים במסגרת תופעה מעניינת ובעלת השפעה, גם על תעשיית ההייטק וגם על תעשיית הפרסום.

מאחורי התופעה עומדת ההבנה כי חברות הייטק צריכות להשקיע יותר במותג שלהן (כלפי לקוחות, עובדים וכו'), צריכות ללמוד לספר את הסיפור שלהן טוב יותר ולהתמקד, אבל גם לא יכולות להשאיר את זה לסוכנויות פרסום חיצוניות.

מלים אחרות: למה Wix רכשה את הסוכנות של הפרסומאי ערן גפן, ומה חברות ההייטק הגדולות יכולות ללמוד מאימי עירון, ממייסדות אתר סלונה?

האירוע ייערך בפאב "ליאו" ברמת החייל בתל-אביב (ראול ולנברג 24, מגדלי זיו). ב-19:00 פתיחת דלתות וב-20:00 תחילת ראיון.

להרשמה לאירוע.

לאיוונט בפייסבוק.

כמה זמן לוקח לגייס עובדים בתעשייה?

קרן ויולה פירסמה בבלוג שלה סקר שערכה על גיוס עובדים. כמה תובנות שעשויות לעניין אתכם:

43% מהחברות סובלות ממחסור של 10% מהכוח העבודה הדרוש (כמובן בגלל מחסור כולל בעובדים בתעשייה).

זמן ממוצע של תהליכי גיוס - 8 שבועות לעובדי מחקר ופיתוח ו-7.5 שבועות למרקטינג.

ל-90% מהחברות בסקר יש תוכנית "חבר מביא חבר", עם בונוס ממוצע של 4,900 שקל לעובד שדרכו מגויס העובד החדש. 47% מהחברות ציינו כי זאת הדרך האפקטיבית ביותר לגיוס עובדים.

לפוסט המלא.

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

  • המשקיע ארון האריס הגיע לישראל כדי לחפש סטארט-אפים ל-Y Combinator. בראיון לאושרית גן-אל ויסמין יבלונקו הוא מסביר למה החליטו להגיע עד ליזמים כדי לראיין אותם, ואומר: ""סטארט-אפ לא צריך לשאוף להימכר לענקיות הטכנולוגיה; הסמן הגדול ביותר להצלחה עבור חברה זה כשהיא משנה את העתיד ואת הדרך בה העולם עובד". לראיון המלא.
  • לארי אליסון, מייסד חברת אורקל, התייחס במפגש עם יזמים ל-WeWork ואובר: "WeWork קוראת לעצמה חברת טכנולוגיה ורוצה מכפילים בהתאם, זה ביזארי; החתול שלי יכול לכתוב את האפליקציה של אובר". לידיעה באתר בארונ'ס.
  • מנוע צמיחה? המדינה השקיעה 200 מיליון שקל במכון מחקר לתחום מדעי האור והלייזר. לידיעה המלאה.
  • בבחירות הבאות נצביע באמצעות בלוקצ'יין? המומחים חושבים שזה מסוכן מדי (נראה לי שאף אחד לא חשב שהבחירות הבאות עשויות להיות מעבר לפינה, אז אולי הכוונה היא לבאות-באות). לידיעה המלאה.
  • הזהירו אותנו לא מעט מהבוטים בבחירות 2019, מועד א'. לאן הם נעלמו בסבב השניומה בא במקומם?
  • וואווי השיקה טלפונים חדשים- ללא שירותי גוגל.​

מה בתעשייה:

רכישה

חברת אינוביד (Innovid) הישראלית, המפתחת פלטפורמת פרסום בווידאו, הודיעה על רכישת חברת הפרסום הארגנטינאית הרולנס (Herolens). סכום הרכישה לא פורסם אך לפי גורמים המקורבים לחברה הרכישה בוצעה לפי שווי של 30 מיליון דולר, והיא כוללת גם רכיב מנייתי. הרולנס פיתחה פלטפורמה המתמקדת בהעברת תוכן מותאם אישית לפרסומות ומרבית התאגידים הגדולים ביותר בדרום אמריקה הם לקוחותיה, בהם קוקה-קולה, רנו ורשת הקניות מרקאדו ליברה. אינוביד הוקמה ב-2007 על ידי צביקה נטר, טל חלוזין וצחי זגדון. הרולנס הוקמה ב-2015 ולא גייסה הון במהלך השנים. לידיעה המלאה.

קרנות

קרן Remagine Ventures, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחומי הבידור והמדיה, גייסה קרן חדשה בהיקף של 35 מיליון דולר. הקרן הוקמה ב-2017 על ידי איזי וידרה וקווין בקספלר. לפי הודעת הקרן, הסכום גוייס מתאגידי בידור גדולים כמו סקיי הבריטית שנרכשה על ידי קומקאסט, אקסל שפרינגר ופרוזיבן האירופיות, Adways היפנית, future TV הגרמנית ו-Liontree האמריקאית. הקרן ממוקדת בהשקעה בשלבים המוקדמים בחברות מתחום הבידור, אך משקיעה גם בתחומי המסחר המקוון, הספורט, הגיימינג, זירות מסחר מקוונות וחברות בתחום הדאטה. לידיעה המלאה.

אקסלטור

פורום המייסדות (WFF) הכריז על השקת הסבב החמישי של תוכנית האצה לסטארט-אפים שהוקמו על ידי נשים. התוכנית כוללת ליווי צמוד של "מנטוריות" בתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק, והדרכה באסטרטגיית מוצר, גיוסי הון, יציאה לשוק ובניית צוות. עד כה השתתפו בתוכנית 36 מיזמים ב-4 מחזורים. הפורום הוקם על ידי סיון שמרי דהן, שותפה בקרן הצמיחה קומרה קפיטל, ומרב וינרב, מנהלת קואלקום וונצ'רס ישראל. אליהן הצטרפה אירית קהאן מדויטשה טלקום קפיטל פרטנרס ישראל. לידיעה המלאה.

גיוסי הון

  • חברת טריגו (לשעבר טריגו ויז'ן), המפתחת מערכות לחנות ללא קופה (מתחרה לאמזון גו), הודיעה היום (ב') על גיוס של 22 מיליון דולר (בסך הכל החברה גייסה 29 מיליון דולר). טריגו ויז'ן הוקמה בשנת 2018 על-ידי האחים מיכאל ודניאל גבאי. את סבב הגיוס הובילה קרן הצמיחה Red Dot Capital. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, קרן ורטקס וקרן Hetz הבריטית-ישראלית. לידיעה המלאה.
  • חברת GK8, שפיתח טכנולוגיה לשליחה מאובטחת של העברות מטבע דיגיטלי (טרנזקציות) ללא צורך בחיבור לאינטרנט, גייס 4 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2018 על ידי ליאור לאמש ושחר שמאי. בין המשקיעים בחברה יש את מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, דיסקונט קפיטל, קרן ההון סיכון EdenBlock, קרן iAngels, חברת IDEAL-HLS וחברת StratX. לידיעה המלאה.
  • חברת igentify, שפיתחה מערכת לייעוץ גנטי דיגיטלי, גייסה 10.5 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה 15.5 מיליון דולר). החברה הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר דורון בהר, גלית דלמר ויגיל צור. בסבב הנוכחי השקיעו בחברת קרן aMoon ו-OurCrowd. לידיעה המלאה.

לסיכום של השבוע שעבר.