ישראכרט וטורקיש איירליינס משיקות כרטיס אשראי למועדון הנוסע המתמיד

מי שמחזיק בכרטיס אשראי של ישראכרט, ישלם כבר מהחודש השלישי; ומי שעבורו זהו כרטיס ישראכרט ראשון בארנק, יהיה פטור מדמי התשלום בשנה הראשונה • היתרון של הכרטיס כולל צבירה בכל גיהוץ, לרבות תשלומים למוסדות ולרשויות המקומיות

ישראכרט וטורקיש איירליינס משיקות כרטיס אשראי למועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה. ההסכם בין שתי החברות נחתם בחודש דצמבר, וכעת הוא מבשיל לכדי מהלך. בשעתו התמודדה ישראכרט על הנפקת כרטיס אשראי למועדון הנוסע המתמיד של אל על, התמודדות שבה זכו כאל ומאסטרקארד.

הבחירה בטורקיש איירליינס כשותפה למהלך אינה מקרית: את שנת 2018 סיימה טורקיש איירליינס כחברת התעופה הזרה החזקה בתנועת הנוסעים בקווים מישראל ואליה, כשהיא מפעילה 10 טיסות יומיות לארץ וממנה. מתחילת השנה ועד לסוף חודש אוגוסט הטיסה טורקיש 755 אלף נוסעים מנמל התעופה בן-גוריון (בתנועת הלוך ושוב), מספר המשקף עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2018 הטיסה 1,086 מיליון נוסעים (עלייה של 7%).

רוב הנוסעים הישראלים דרך טורקיש איירליינס ממשיכים בטיסות המשך מאיסטנבול ליעדים שונים בעולם - עם זאת בשנה האחרונה גדל מספר הנוסעים מישראל שנשארים לנפוש בטורקיה. נציין כי אל על מנועה מלהעפיל טיסות ישירות לטורקיה.

יחס הצבירה הוא אחיד

טורקיש איירליינס משתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם, Star Alliance (שכוללת 26 חברות תעופה, בהן לופטהנזה ויונייטד איירליינס). כרטיס האשראי של ישראכרט, המכונה "Miles&Smiles", הוא כרטיס חוץ-בנקאי, ודמי השימוש שלו הם כ-20 שקל בחודש (כ-240 שקל בשנה).

מי שמחזיק בכרטיס אשראי של ישראכרט, ישלם כבר מהחודש השלישי; ומי שעבורו זהו כרטיס ישראכרט ראשון בארנק, יהיה פטור מדמי התשלום בשנה הראשונה.

היתרון של הכרטיס כולל צבירה בכל גיהוץ, לרבות תשלומים למוסדות ולרשויות המקומיות, שבדרך-כלל מוחרגים מצבירה בכרטיסי אחרים. יחס הצבירה הוא 1 מייל על כל 6.5 שקל גיהוץ.

הכרטיס - בשונה ממועדוני הנוסע המתמיד או בשונה מכרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על (פליי קארד) - לא כולל מעמדות (פלטינה וכו'), ומכאן שיחס הצבירה הוא אחיד, ללא קשר להיקפי הקניות בחודש.

האתגר של ישראכרט

מתנת ההצטרפות כולל 5,000 מיילים (שאמורים לשקף כ-17% מעלות של כרטיס בונוס לאירופה). את המימוש למיילים הנצברים אפשר להמיר לכרטיסי בונוס בחברות האחרות בברית התעופה. "סוכריה" אחרת שמוצעת למי שירצה להוסיף עוד כרטיס אשראי לארנק כולל מימושים לא רק בעולמות התעופה. מיילים שנצברו ניתן יהיה לממש ברשתות מלונות (מריוט, אקור, קמפינסקי, הילטון, רדיסון סאס ועוד), בחברות להשכרת רכב (אוויס, באדג'ט, סיקסט, יורופקאר) וגם בהזמנה של חופשה (באתרים בהם בוקינג ואגודה).

האתגר של ישראכרט בכרטיס הזה דומה לאתגר של כל כרטיס אשראי חדש שמנסה לפתות את הצרכנים - לפנות מקום בארנק לכרטיס נוסף, בעיקר כאשר הוא כרוך בתשלום. הצרכנים שבעים מכרטיסי אשראי שהפכו להיות נחלתם של מועדוני צרכנות ומועדוני לקוחות רבים.

כרטיסי האשראי שכבר קיימים בתחום התעופה כוללים את פליי קארד של מועדון הנוסע המתמיד של אל על, שמופק על-ידי כאל (דיינרס) או מאסטר קארד (אמריקן אקספרס). המועדון של אל על מונה כ-320 אלף חברים. דמי התשלום החודשי לכרטיס האשראי של פליי קארד נעים בין 20 שקל לחודש לכרטיס בסיסי ו-32-40 שקל לכרטיס פרימיום (דיינרס או אמריקן אקספרס).

כרטיס אחר שמיועד לחברי סטאר אליאנס הוא Miles & More שמנפיקה כאל (בשת"פ עם לופטהנזה) - יחס הצבירה בכרטיס הזה נע בין 1 שקל לקנייה בהיקף של 17 או 24 שקל (לפי מעמד החבר במועדון). דמי הכרטיס בחודש הם 16 שקל לכרטיס זהב ו-20 שקל לכרטיס פלטינום.

גם ישראכרט עצמה מציעה "מסלול תעופה" אותו יכולים מחזיקי הכרטיסים לבחור במסגרת תוכנית ההטבות. המסלול הזה מיועד למימוש מיילים/נקודות למימוש במועדון הנוסע המתמיד של אל על ושל בריטיש איירוויז.