נתניהו בסיעת הליכוד: "בלי פסילות ובלי חרמות. עלינו להגיע לאחדות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את סיעת הליכוד בכנסת בירושלים ואמר כי הוא מכוון להקים ממשלת אחדות רחבה בין הליכוד לכחול לבן • סיעות ימינה ויהדות התורה התייצבו הבוקר בבית הנשיא והמליצו לנשיא ריבלין על נתניהו לראשות הממשלה

רה"מ נתניהו / צילום: רויטרס
רה"מ נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ב') את סיעת הליכוד בכנסת בירושלים ואמר כי הוא מכוון להקים ממשלת אחדות רחבה בין הליכוד לכחול לבן: "בואו נדבר דוגרי. אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין. לצערנו, זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני. גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו".

נתניהו ציין כי הדרך לשם מחייבת שגנץ והוא יישבו וידברו: "בלי פסילות ובלי חרמות. עלינו להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי שמאוחד כאיש אחד, לבין מחנה השמאל בראשות גנץ".

בנימין נתניהו בישיבת הליכוד / צילום: הליכוד
 בנימין נתניהו בישיבת הליכוד / צילום: הליכוד

נתניהו לא התייחס בדבריו לבלוק 55 הח"כים שחתם עמו על הסכמה שהמו"מ ינוהל רק באמצעות הליכוד ואף מפלגה מאלה החתומות (ש"ס, יהדות התורה, ימינה) לא תיכנס ללא אחת אחרת.

בתוך כך, סיעות ימינה ויהדות התורה התייצבו הבוקר בבית הנשיא והמליצו לנשיא ריבלין על נתניהו לראשות הממשלה.

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אמר: "כפי שהודענו, אנו ממליצים לך, אדוני הנשיא, להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ורה"מ בנימין נתניהו. מדובר בשותפות שאנו צועדים יחד. אצלנו כולם יחד ולא יהיו כאלה שיודיעו אחר כך אחרת. אחרי שנתיים בהם ספגנו הציבור החרדי גזירות רעות משר האוצר לפיד, השתדלנו לתקן את רוב הדברים בהם פגעו בנו. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ואנו בבלוק עם הליכוד והימין."

איילת שקד, יו"ר ימינה אמרה בעת במפגש ההתייעצות: "כפי שהתחייבנו, אנחנו ממליצים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעומד בראש מחנה הימין ונעשה מה שניתן כדי לעזור לו במלאכת הרכבת הממשלה אם תטיל אותה עליו.ל צערי, אדוני הנשיא, אתה צריך לתפקד כסוג של גננת ולהסביר לראשי המפלגות האחרות שיפסיקו עם החרמות. יש גם חרמות אישיות וגם חרמות אידיאולוגיות. אנחנו הסיעה היחידה שלא פוסלת ולא פוסלים אותה".

עוד ציינה שקד שאם תוטל המלאכה על גנץ, ימינה לא ינהלו איתו מו"מ, ואמרה "אנחנו מחויבים לראש המחנה הלאומי שהוא בנימין נתניהו".