מגדל רכשה קרקע ב-325 מיליון שקל לבניית מגדל בצומת עלית ברמת גן

תשקיע כ-800 מיליון שקל בבניית מגדל משרדים ומסחר בן 45 קומות במתחם צומת עלית • צופה תשואה של 9%

מגדל מחזקת את תיק הנדל"ן שלה והיא יוזמת הקמת מגדל משרדים ומסחר במתחם צומת עלית ברמת גן. זאת לאחר שחתמה על הסכם לרכישת מגרש המיועד לבניית מגדל "עלית" במתחם הבורסה ברמת גן עם קבוצת יהלומנים המחזיקה במגרש, תמורת 325 מיליון שקל. להערכת החברה, סך העלות להקמת המגדל תגיע ל-800 מיליון שקל, בנייתו תחל בחודשים הקרובים ותימשך עד 5 שנים.

הפרויקט הנו חלק מקומפלקס "עלית", הכולל מגדל מגורים של 58 קומות בבעלות חברת אזורים, שטחי ציבור רחבי ידיים וכן בניין לשימור ייחודי של מפעל עלית ההיסטורי (כיום מכללת שנקר לעיצוב). ב-15 השנים האחרונות עברו על הקרקע לא מעט אירועים, ואפילו שמו של נשיא ארה"ב נקשר אליה.

בשנת 2006 רכשה חברת קרסנט הייטס האמריקאית את כל הקרקע, הכוללת גם את המגדל למגורים של אזורים. החברה הודיעה כי הצטרפה לטראמפ, שיחבור לפרויקט כיזם ואף יעניק לו את שמו - טראמפ פלאזה טאוור. העסקה לא יצאה אל הפועל, ובמקומה רכשו אזורים וקבוצת יהלומנים את המגרש וחילקו אותו לשני מגדלים המיועדים למגורים ולתעסוקה. 

שטחי המשרדים במגדל יגיעו לכ-62.5 אלף מ"ר, ואילו שטחי המסחר יגיעו לכ-3,000 מ"ר בשני מפלסים. מגדל צפויה גם להחזיק בכ-500 מקומות חנייה בחמישה מפלסים.

מחירי השכירות המקובלים באזור זה עומדים על בין 80 ל-90 שקל למ"ר ברמת מעטפת, מחיר שיניב למגדל תשואה של כ-9%, תשואה שנחשבת לגבוהה מאוד בתקופה הנוכחית, וכנראה מעידה על מחיר נמוך של העסקה. אדריכל הפרויקט הינו יוסי סיוון ממשרד יסקי, מור סיוון אדריכלים, וחברת אפרתי מדפיס היא החברה שתנהל את הפרויקט.

עסקה זו מצטרפת לשורת עסקאות נוספות שחתמה מגדל לאחרונה, המביאות את גודל תיק נדל"ן ישראל של החברה לסכום העולה על 11.5 מיליארד שקל. עם השלמת הקמת הפרויקטים האחרונים שרכשה מגדל, דוגמת מתחם ה-1000 ראשל"צ, מגדל BBC בבני ברק ומגדל עלית, יגיע סכום התיק לכ-13 מיליארד שקל.

את חברת הביטוח מגדל ייצגו עורכי הדין גילי ריזל ושחף שטרן ממשרד מ. פירון ושות'. קבוצת היהלומנים יוצגה בידי עורכי הדין שמואל שוב ושושי בירזון ממשרד שוב ושות'.