ליברמן: "הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון"

יו"ר ישראל ביתנו נפגש היום עם יו"ר כחול לבן בני גנץ כדי לדון באפשרויות הקמת הממשלה • בפוסט בפייסבוק, ליברמן הבהיר כי בפני ישראל ביתנו קיימת רק אופציה אחת: ממשלת אחדות

אביגדור ליברמן ובני גנץ / צילום: אלעד מלכה
אביגדור ליברמן ובני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש בצהריים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ כדי לדון באפשרויות הקמת הממשלה. בתום הפגישה כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו כי חזר והבהיר שבפני ישראל ביתנו קיימת רק אופציה אחת על השולחן, והיא הקמת ממשלת אחדות של שלוש המפלגות: ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן.

"לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה". עוד כתב כי מפלגתו תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם הליכוד וכחול לבן, אבל לא תהיה חלק מממשלה שבה ישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי.

לדבריו רשימת הדרישות לא השתנתה ולא נוספו לה דברים חדשים. ובמידה ויפתח מו"מ קואליציוני ידרוש את אותם הסעיפים שהבטיח לבוחרים במהלך קמפיין הבחירות. מה שמכונה "עשרת הדיברות של ישראל ביתנו" בנושאי דת ומדינה, ביטחון וכלכלה. הוא איחל הצלחה לנשיא רובי ריבלין במפגש הערב עם ראשי שתי המפלגות הגדולות והביע תקווה כי תוקם ממשלת אחדות יציבה בזמן הקרוב.

לשיטת ליברמן, שאלת הגוש המורכב מ-55 ח"כים, אשר בראשותו עומד נתניהו, אינה רלבנטית כיוון שהליכוד מכוון לסגור ממשלה עם כחול לבן. יחד עם זאת, ליברמן לא נפגש עם נתניהו בתקופה האחרונה. יותר מוקדם היום אמרו בליכוד כי אין להם כל מגעים עם ליברמן.

ליברמן כזכור לא המליץ על איש משני המועמדים להקמת הממשלה בפני הנשיא, נתניהו בשל הבלוק שהקים עם החרדים וגנץ בשל ההסתייעות ברשימה המשותפת בהמלצה אצל הנשיא.