אפל חומקת חלקית ממכסים: תייצר את ה-Mac Pro בארה"ב

בהמשך לפגישת מנכ"ל החברה טים קוק עם הנשיא טראמפ, אפל קיבלה בסוף השבוע האחרון אישור לייבוא חלקים לטובת הרכבת ה-Mac Pro מבלי לשלם מכסי יבוא • אפל עדיין מתמודדת עם מכסי יבוא שנקבעו ל-15 בדצמבר על יתר מוצריה

טים קוק, מנכ"ל אפל /  צילום: רויטרס Thomas Peter
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: רויטרס Thomas Peter

אפל תייצר את ה-Mac Pro באוסטין, טקסס, כך הודיעה החברה היום (ב'). ה-Mac Pro הוא המחשב היחיד של אפל שיורכב בארה"ב. מרבית מוצרי אפל, כולל האייפון, מורכבים בסין ועדיין עומדים בפני איומי מכס.

רוב מוצרי אפל  מיוצרים בסין ומיובאים לארה"ב ולמדינות נוספות בעולם, ולכן צפויים להיות מושפעים מהמכסים יותר מסמסונג  המתחרה שמייצרת את מוצריה במספר מדינות, בהן ויאטנם, דרום קוריאה וסין.

עם זאת, בהמשך לפגישת מנכ"ל החברה טים קוק עם הנשיא טראמפ, אפל קיבלה בסוף השבוע האחרון אישור פדרלי שיאפשר לה לייבא חלקים לטובת הרכבת ה-Mac Pro מבלי לשלם מכסי יבוא. בתוך כך, החברה מסרה כי לעומת הדגמים הקודמים, בדגם ה-Mac Pro החדשים הוכפל מספר הרכיבים הכלולים בו שמיוצרים בארה"ב.

"ה-Mac Pro הוא המחשב החזק ביותר של אפל ואנחנו גאים לבנות אותו באוסטין. אנו מודים לממשל על התמיכה המאפשרת הזדמנות זו", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל.

אפל עדיין מתמודדת עם מכסי יבוא שנקבעו ל-15 בדצמבר שעשויים להשפיע כמעט על כל המוצרים העיקריים שלה כולל מכשירי אייפון, אייפד, מקבוק ו-Apple Watchs.