הסטארט-אפ Tulip גייס 40 מיליון דולר בהובלת DMG MORI הגרמנית

DMG MORI היא החברה הגדולה בתחום העיבוד השבבי והשקיעה בטוליפ כ-21 מיליון דולר לצד המשקיעות האחרות בסבב •  ורטקס ונצ'רס ארה"ב, פיטנגו ו-NEA השקיעו יחד 18.4 מיליון דולר בפברואר השנה • טוליפ מפתחת פלטפורמת מחשוב ענן שנועדה לייעל תהליכי ייצור

נתן לינדר ורוני קובט, מייסדי טוליפ / צילום: Angelina Lin
נתן לינדר ורוני קובט, מייסדי טוליפ / צילום: Angelina Lin

חברת טוליפ (Tulip) האמריקאית, המפתחת פלטפורמת מחשוב ענן שנועדה לייעל תהליכי ייצור בתעשייה, הודיעה על השלמת גיוס של 40 מיליון דולר ועל שיתוף פעולה עם יצרנית מכונות החיתוך הגרמנית DMG MORI.

DMG MORI היא החברה הגדולה בתחום העיבוד השבבי, ונוסף על שיתוף הפעולה האסטרטגי היא הצטרפה כמשקיעה הגדולה בסבב הגיוס של טוליפ, עם השקעה של כ-21 מיליון דולר, לצד המשקיעות האחרות בסבב: ורטקס ונצ'רס ארה"ב, פיטנגו ו-NEA שהשקיעו יחד 18.4 מיליון דולר בפברואר השנה. בסך הכל טוליפ גייסה למעלה מ-50 מיליון דולר עד היום.

טוליפ הוקמה ב-2014 על ידי היזמים הישראלים נתן לינדר ורוני קובט, שניהם חוקרים שעבדו על הדוקטורט שלהם במעבדות MIT. החברה מעסיקה כיום 70 עובדים ומתכננת להכפיל את כח האדם שלה בשנה הקרובה בעקבות הגיוס. בנוסף, החברה צפויה לפתוח משרדים במינכן, נוסף על משרדיה ובמסצ'וסטס. אין לחברה פעילות בישראל. בעבר החברה הצהירה כי היא משרתת עשרות לקוחות בתעשיות האלקטרוניקה, תעופת חלל והביטחון, המכשור הרפואי, ההנעלה, הפארמה והייצור הקבלני. בין לקוחותיה נמצאים SIEMENS, Merck וטויוטה. החברה לא חושפת את הכנסותיה.

פלטפורמת אפליקציות הייצור שהקימה החברה משלבת נתונים שנאספים מחיישנים המותקנים על גבי מכונות ובמפעלים, וממערכות מידע שונות, ומחברת ביניהם. הפלטפורמה מאפשרת לנתח את תהליך הייצור על בסיס הנתונים הללו ולהציג אותם באופן ויזואלי. לקוחות החברה יכולים לייצר אפליקציות הפועלות על גבי הפלטפורמה ובעזרתם לחבר בין כלים ומכונות שונות כדי לייעל את תהליכי הייצור.

DMG MORI חתמה על הסכם שיתוף פעולה להטמעת הפלטפורמה של טוליפ במוצריה. במסגרת ההסכם, החברה צפויה להפיץ את הפלטפורמה של טוליפ ללקוחותיה, כך שיוכלו ליצור ולהתאים אפליקציות שונות לתהליך הייצור כולו, ולנהל זאת מתוך מכונות החברה.

"אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת טוליפ. בסופו של דבר, דיגיטציה צריכה להיות מכוונת בני אדם ובאמצעות הפלטפורמה של חברת טוליפ מהנדסים בחברות תעשייתיות יכולים ליצור אפליקציות בעצמם", נמסר בהודעת החברה מטעם כריסטיאן טונס, יו"ר דירקטוריון DMG MORI.

ת.ז טוליפ

הקמה: 2014

מייסדים: נתן לינדר ורוני קובט

מס' עובדים: 70 עובדים

מיקום משרדים: בוסטון

גיוסי הון: 52.5 מיליון דולר

משקיעות בולטות: DMG MORI, ורטקס ארה"ב, NEA ופיטנגו צמיחה