השטח הוא הדרך היחידה לניצחון הליכוד בבחירות הבאות

הסיבה שהליכוד כשל בבחירות ברורה כשמש – נתניהו הימר על התקשורת, האינטרנט, הטוויטר והפייסבוק, והזניח את השטח

בנימין נתניהו ונבחרת הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס
בנימין נתניהו ונבחרת הליכוד / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הטבלה לא משקרת. מניתוח טבלאות האקסל של ועדת הבחירות המרכזית עולה נתון המסביר באחת את כישלון הליכוד בבחירות לכנסת ה-22: בערים בהם קיבל הליכוד את אחוז הקולות הגבוה ביותר, "ערי הליכוד", היה אחוז ההצבעה 62%. בערים בהם קיבלה כחול לבן את אחוז הקולות הגבוה ביותר, "ערי השמאל", היה אחוז ההצבעה 72%. זה מקור ההפסד.

בעשרים "ערי הליכוד" - בית שאן, דימונה, טירת הכרמל, קריית שמונה, אור-עקיבא, מעלה אדומים, אור-יהודה, עפולה, טבריה, אריאל, קריית אתא, באר-שבע, רמלה, אילת (45% הצבעה!), שדרות, קריית ים, נהריה, קריית מלאכי, אשקלון ומגדל העמק - בהם קיבל הליכוד יותר מ-40% מהקולות, אחוז ההצבעה הנמוך התבטא בסה"כ ב-214 אלף קולות.

בעשרים "ערי השמאל" - דלית אל כרמל (76% אחוזי תמיכה לגנץ!), רמת השרון, הוד השרון, אבן-יהודה, גבעתיים, קדימה-צורן, בנימינה, קריית טבעון, קריית אונו, הרצליה, נס-ציונה, שוהם, כפר-סבא, גני תקווה, זיכרון-יעקב, רעננה, מודיעין, רמת גן, מזכרת בתיה ותל-אביב, קיבלה כחול-לבן 351 אלף קולות. 140 אלף קולות יותר משקיבל הליכוד בערים המזוהות עימו.

הליכוד וכחול ללבן קיבלו בבחירות סה"כ - 1.3 מיליון קולות כל אחת. ההפרש בערים המובהקות הוא יותר מפי ארבעה מסך כל הפרש הקולות ביניהן: כ-30 אלף קולות.

לפי טבלת ההצבעות, פוטנציאל מצביעי לליכוד הקיים כיום הוא 2.1 מיליון קולות (1.3 מיליון לחלק ב-62%). אם הליכוד היה מביא רק עוד 10% מצביעים - כפי שהביא השמאל - היו לו עוד 210 אלף קולות שהם שבעה ח"כים נוספים - ובס"ה הייתה סיעת הליכוד מונה 38 ח"כים. נתניהו היה מקים את ממשלת הימין תוך לילה אחד.

הסיבה שהליכוד כשל בבחירות ברורה כשמש - נתניהו הימר על התקשורת, האינטרנט, הטוויטר והפייסבוק, והזניח את השטח. היתרון הלוגיסטי האדיר של הליכוד על כל שאר המפלגות - 130 אלף חברים רשומים בכ-220 סניפים בכל הארץ - נזנח לחלוטין. אם במערכות הבחירות הקודמות דמו סניפי הליכוד לכוורות רוחשות פעילות, הרי שבבחירות הנוכחיות 90% מהם היו סגורים. אפס בפעילות שטח.

נתניהו טעה כשניהל מערכת הבחירות שמטרתה המוצהרת הייתה "לסחוב" קולות מימינה. אם במקום להופיע באלקנה, בחברון ובבקעת הירדן, ביבי היה פותח את שנת הלימודים בבאר-שבע, מבקר באשקלון ומקיים עצרות בחירות המוניות בטבריה ובקריית ים, הוא היה לוקח את הבחירות בהליכה.

בבחירות הבאות הליכוד יוכל לנצח בקלות רבה, אם יקצה חלק משמעותי מהמשאבים לעבודת לשטח במקום לסרטוני פייסבוק ולצייצנים מיותרים. אם כל סניף יקבל את רשימת המצביעים הפונטציאליים של הליכוד ביישובו, ויפעיל מרכז טלפוני ולוגיסטי לוודא את הצבעתם, הליכוד ייקח את הבחירות בדילוג ובפער גדול.

כישלון הבחירות של הליכוד בכנסת ה-22 היה כשל לוגיסטי מובהק בניהול יום הבחירות. לימין ולליכוד כדאי להוביל לבחירות נוספות תוך פרק הזמן הקצר ביותר. בבחירות הבאות, הליכוד ינצח באמצעות עבודת שטח נכונה. פשיטא, לא?!