התייעלות | בלעדי

איל לפידות הוציא את הביקורת של שיכון ובינוי למיקור חוץ

בהמשך לצעדי התייעלות של המנכ"ל הנכנס, פעילות הביקורת הועברה למשרד רו"ח רוזנבלום הולצמן • מאז הדיווח על כניסתו של לפידות לניהול החברה, זינקה מניית שיכון ובינוי ביותר מ-90%

אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי
אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי

מנכ"ל שיכון ובינוי אייל לפידות ממשיך בהליך ההתייעלות. ל"גלובס" נודע כי לפידות העביר את ביקורת הפנים למיקור חוץ למשרד רו"ח רוזנבלום הולצמן. מוקדם יותר, סמנכ"לית משאבי האנוש, אפרת יצחקי, פרשה מתפקידה, וכך גם מנהל הפעילות בארה"ב.

זמן קצר עם כניסתו לתפקיד, לפידות החל לקדם קיצוצי עלויות משמעותיים בכל הנוגע להתנהלותה השוטפת של קבוצת התשתיות והנדל"ן, וזאת כחלק מהצעדים לשיפור מצבה הפיננסי. 

לפידות התחיל בכהונתו כמנכ"ל שיכון ובינוי בתחילת יוני האחרון, לאחר שבעלי המניות אישרו את תנאי שכרו יוצאי הדופן: שכר בעלות שנתית של 4 מיליון שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, מענק שנתי של עד 4 מיליון שקל וחבילת אופציות ענקית בשווי כולל של כ-65 מיליון שקל, שמחיר המימוש שלהן נמצא עמוק "בתוך הכסף", והן ניתנות למימוש לכ-5% ממניות החברה. בסך הכל, מוערכת עלות התגמול של לפידות ב-21 מיליון שקל בשנה, ללא מענק החתימה.

באוגוסט האחרון החליטה החברה להפסיק את מדיניות חלוקת הדיבידנד, תחת הנימוק כי נכון יותר לבצע חלוקות לבעלי המניות בהתאם להחלטות שתתקבלנה על ידי הדירקטוריון מעת לעת. מניית שיכון ובינוי ביצעה מהלך עליות של יותר מ-90% מאז הדיווח על כניסתו של לפידות לתפקיד המנכ"ל.