רויטרס: מחלקת המשפטים תקיים חקירת הגבלים עסקיים נגד פייסבוק

מחלקת המשפטים של ארה"ב תפתח בחקירת הגבלים עסקיים נגד פייסבוק , כך לפי דיווח ברויטרס • פייסבוק מתמודדת גם עם חקירה של רשות הסחר הפדרלית, חקירה של קבוצת תובעים כלליים של מספר מדינות בארה"ב וחקירה של וועדת המשפט של הקונגרס

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

מחלקת המשפטים של ארה"ב תפתח בחקירת הגבלים עסקיים נגד פייסבוק, כך לפי דיווח ברויטרס. זו תהיה חקירת ההגבלים העסקיים הרביעית שנפתחה לאחרונה נגד החברה: פייסבוק מתמודדת גם עם חקירה של רשות הסחר הפדרלית (FTC), חקירה של קבוצת תובעים כלליים של מספר מדינות בארה"ב, בהן ניו יורק, פלורידה ואוהיו, שהוכרזה מוקדם יותר החודש, וחקירה של וועדת המשפט של הקונגרס.

השבוע דווח כי חברת סנאפ סייעה ל-FTC בחקירה נגד פייסבוק. לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, חקירת ה-FTC מתמקדת ברכישות שביצעה פייסבוק. מחלקת המשפטים הצהירה לאחרונה על פתיחת בדיקה רחבה של פלטפורמות אונליין דומיננטיות, מבלי לנקוב בשמות של חברות ספציפיות. ייתכן שקיימת חפיפה מסוימת בין החקירות של שני הגופים הפדרליים. התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, אמרה כי חקירת התובעים הכלליים תבחן אם פעולותיה של פייסבוק סיכנו את המידע של לקוחות, הפחיתה את האיכות של שירותים עבור צרכנים, או העלתה את המחירים של פרסומות.

לאחרונה, חקירה אחרת של ה-FTC נגד פייסבוק, שהתמקדה בתחום הפרטיות ובשערוריית קיימברידג' אנליטיקה במהלכה דלפו פרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת הייעוץ הפוליטית, הסתיימה בפשרה שהביאה להטלת קנס שיא של 5 מיליארד דולר על פייסבוק.