"הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות"

(עדכונים): ארבעה ימים לאחר שראש הממשלה קיבל את המנדט להרכבת הממשלה, תיערך היום פגישה נוספת בין שתי המפלגות הגדולות • אתמול פורסמה הודעה מטעם הליכוד לפיה נתניהו עושה כל מאמץ לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה: "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה נתניהו יחזיר את המנדט"

גנץ, ריבלין ונתניהו / צילום: יובל שגב
גנץ, ריבלין ונתניהו / צילום: יובל שגב

היום מתקיימת ישיבת משא ומתן נוספת של צוותי הליכוד וכחול לבן, ארבעה ימים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מידי הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה. הפגישה נערכת בבניין הכנסת והנה סגורה לתקשורת. ביום שישי האחרון, בישיבת מו"מ שהתקיימה במלון אוריינט, הזמינו שרי הליכוד זאב אלקין ויריב לוין צוותי תקשורת לצילום לפני תחילת המו"מ, אך אנשי כחול לבן סירבו לצילומים המשותפים.

הישיבה הקודמת הסתיימה ללא תוצאות, כאשר הליכוד עומדים על ניהול המו"מ בשם 4 מפלגות עם בלוק 55, ואילו כחול לבן טוענים שאת המו"מ ראוי לנהל בין כחול לבן לליכוד. בנוסף, בליכוד דורשים כתנאי סף את היותו של נתניהו ראשון ברוטציה, תוך שהם מקבלים את מתווה הנבצרות שהציע הנשיא, ובכחול לבן מבקשים לדון בנושאי עקרונות יסוד אחרים.

אתמול (שבת) פורסמה הודעה מטעם הליכוד, לפיה נתניהו עושה כל מאמץ לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה. "אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך", נמסר.

עוד ציינו מטעם הליכוד כי "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

מכחול לבן נמסר: "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב"נתניהו תחילה". במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל.

"מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

מהליכוד הגיבו ואמרו כי: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ.

"העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות.

"ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".