מאחד יוצא אחד: מגה מדיה זכתה במכרז לשיווק שילוט החוצות בירושלים

המכרז מאפשר הכנסת סוגים חדשים של פרסום, אך דמי הזיכיון קפצו ל-50 מיליון שקל עבור 5 שנים

שילוט חוצות בירושלים / צילום: מגה מדיה
שילוט חוצות בירושלים / צילום: מגה מדיה

אחד המכרזים הגדולים בתחום שילוט החוצות בא אל סיומו - המכרז על שיווק פני הפרסום בירושלים. ל"גלובס" נודע כי בזיכיון, שכולל את האפשרות לשווק בילבודים, טוטמים ופרסום על גבי גשרים, זכתה חברת מגה מדיה. החברה לא התמודדה מול תחרות קשה, כיוון שהיא הייתה היחידה שהגישה הצעה במכרז.

הזכייה במכרז היא ל-5 שנים, ומחיר המינימום שדרשה עיריית ירושלים היה למעלה מכפול יחסית לפעם הקודמת ועמד על כ-8 מיליון שקל לשנה. הסיבה לקפיצה במחיר נבעה מהאפשרות שניתנה הפעם לזוכה להיכנס לתחום הבילבורדים - שלטים מסוג שלא היו קיים עד עתה בירושלים, וכעת העירייה החליטה לאפשר את הקמתם כחלק מתנאי המכרז.

מגה מדיה הייתה בעלת הזיכיון הקודם של עיריית ירושלים וכאמור גם היחידה שבחרה להתמודד על הזיכיון החדש. לכאורה ניתן היה להניח כי הזיכיון לפרסום בירושלים, שנחשב לאסטרטגי, יעורר עניין רב. בניגוד לתל-אביב למשל, שבה למי רוצה לפרסם באופן מקומי יש מספר אופציות, שפע תחנות רדיו והרבה סוגים של שילוט - בירושלים יש תחנת רדיו אחת, מעט עיתונות ורק את פני הפרסום שמאפשרת העירייה. לכן קבלת הזיכיון בירושלים היא משמעותית לחברת חוצות. אולם מסתבר כי ההשקעה הגדולה, בעיקר במישור הכספי, גרמה לרוב חברות השילוט להדיר רגליהן מהמכרז.

מגה מדיה זכתה במכרז תמורת התחייבות לרף שגבוה רק מעט מהמינימום שנדרש - 50 מיליון שקל ל-5 שנים, מתוכם 43 מיליון שקל שהוצעו במסגרת המכרז עצמו וכ-5 מיליון שקל שיוקצו להקמת תשתיות פרסום נוספות ברחבי העיר. בשוק מעריכים כי הקפיצה המשמעותית בדמי הזיכיון תוביל בקרוב להעלאת מחיר מצד החברה.

מנכ"ל מגה מדיה, דני מולדבסקי, אמר ל"גלובס" בתגובה: "המכרז בירושלים מאגד בתוכו את כל אפשרויות הפרסום המובילות, ובכך מקנה למפרסם את מכלול האופציות. בשונה מערים אחרות בהן יש כמות אדירה של שלטים, בירושלים יש כמות מאוד מצומצמת של שלטים, ולכן כל שלט מקבל חשיפה חזקה מאוד. עם זאת, מאחר שהעיר גדולה מבחינה גאוגרפית, יש צורך במספר מיקומים על-מנת לקבל חשיפה גדולה עד כמה שניתן".

מגה מדיה נמצאת בבעלות דני מולדבסקי וחברת מור שבבעלות קובי מור. החברה מחזיקה מזה 5 שנים בזיכיון לפרסום בירושלים, היא הזכיינית של כל הגשרים בחיפה, מפעילה מסכים דיגיטליים בתל-אביב ומשווקת פני פרסום בחיפה, בראשון-לציון, באשדוד וברמת גן.