גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סער קופץ למים הסוערים ולפיד מפנה את הדרך: האם נסללת הדרך לאחדות?

ההודעה הדרמטית של ח"כ גדעון סער בטוויטר "אני מוכן" עשויה לטרוף את הקלפים • להודעה של לפיד שהוא מוותר על הרוטציה אין משמעות מעשית • וגם: ריבלין הכתיב את עיקרון הנבצרות, אך לא קבע ממתי: האם בהכרזה על הגשת כתב אישום? בפתיחת המשפט? או אולי רק עם תחילת עדות הנאשם? ● פרשנות

יאיר לפיד, בנימין נתניהו, גדעון סער / צילומים: איל יצהר, טל  שניידר
יאיר לפיד, בנימין נתניהו, גדעון סער / צילומים: איל יצהר, טל שניידר

1. באמצעות שתי מילים צנועות, "אני מוכן", הודיע גדעון סער שהוא מתמודד על ראשות הליכוד אל מול נתניהו. זו פעם ראשונה זה המון שנים, שמישהו בעל סיכוי ומעמד - כלומר, לא פייגלין או דני דנון - מכריז בדרכו על סוף דרכו של נתניהו.

בליכוד נהוג לומר שלא מדיחים מנהיג מכהן, אך כנראה שהגיעו מים עד נפש. סער מוכן להיות זה שיספוג את כל חיצי הרעל מקרב נאמני נתניהו. מה זה משנה לו. ממילא הוא תויג כבוגד, תככן ומגה קונספירטור (הוא והנשיא ריבלין יחדיו) לפני כשנה באירועי יום ההולדת ה-69 של נתניהו.

נהוג לומר שבליכוד אין מי שמעז להתמודד מול נתניהו, כדי לא להיות המפסיד הפוליטי הגדול, כליא הברקים של הזעם המפלגתי בליכוד.

כתוצאה מכך, אנשים בכירים כיולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ וגלעד ארדן לא רצו בשנים האחרונות להרים את נס המרד. כדי לא להיות אלה שיספגו את הזעם ויפסידו. כעת, השתנתה המשוואה.

סער ביצע היום קפיצת ראש לתוך בריכה. אך זו לא בריכה ריקה.

2. האם ההצהרה של סער תטרוף את הקלפים? שבוע ויום חלפו מאז הטיל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, כולל מתווה יציאת נתניהו לנבצרות - ועד הצהרת סער היה נראה שאין פתרון פוליטי באופק. ביום ראשון האחרון אחר הצהריים, כ"ט באלול, שעות אחדות לפני כניסת השנה החדשה, פרסם ראש הממשלה סרטון עם מסר של אחדות לציבור הישראלי.

בנאום המצולם אמר נתניהו שהדבר החשוב לו ביותר הוא "השלום הפנימי" בישראל. הוא הצהיר שהוא מקבל את שני העקרונות של מתווה הנשיא. "העיקרון הראשון, רוטציה - ‘קודם אני ואח"כ בני גנץ, והעיקרון השני, ממשלה שוויונית, כלומר לא משנה כמה שרים אנחנו נביא מתוך ה-55 מנדטים ולא משנה כמה בני גנץ יביא מן השמאל, מספר השרים בתוך הממשלה יהיה שווה", אמר נתניהו למצלמה, וסיפר שהוא מוכן לעשות ויתורים כדי לקבל את המתווה של הנשיא ואפילו לנסוע לראש העין, לביתו של גנץ, כדי לדבר על הדברים.

הווידאו הקצר של נתניהו לא כלל מילה אחת מהותית להסדר בין הצדדים: נבצרות. נתניהו התעלם ממנה, כאילו אינה חלק מן העניין. זה היה הסימן הראשון שעורר דאגה מצידם של אנשי כחול לבן. נתניהו, כמו נתניהו, מוכן "להקריב" ולהיות ראשון ברוטציה. לנבצרות תוך כדי ניהול משפטו הפלילי (אם וכאשר יחל) הוא משמיט כל אזכור.

למחרת ראש השנה אמורים היו להיפגש הצוותים מטעם הליכוד ומטעם כחול לבן. לקראת יום רביעי בערב דובר על פגישה אישית בין השניים: נתניהו וגנץ. כחול לבן הודיעו, עוד לפני כניסת החג, שהם מוכנים ומזומנים לקיום משא ומתן פוליטי ישיר בין הליכוד לכחול לבן, אך כעבור 48 שעות, בצאת החג, הם ביטלו את הפגישות. מדוע? בליכוד לא היו מוכנים לדבר על מו"מ ישיר בין שתי המפלגות ורצו להמשיך את המסגרת המקובעת של בלוק מפלגות הימין, הגוש המרכיב 55 מנדטים.

לפי ההיגיון של הליכוד יש להקים ממשלה ימנית, בתוספת מפלגה אחת: כחול לבן. הכינוי של הרכב כזה בשם "ממשלת אחדות" שגוי. זו לא ממשלת אחדות אלא ממשלה ימנית דתית, עם הגלגל החמישי החדש, הרכש בני גנץ.

3. מה התרחש בתוך שני ימי החג שגרם לכחול לבן "להתהפך"? מדוע לפני החג הם הסכימו לדבר על הדברים ובצאת החג נסוגו?

כאמור, אחד הפערים הגדולים בין הצדדים הוא נושא הנבצרות. הנשיא ריבלין לא קבע עבור הצדדים כיצד ואיך תוגדר הנבצרות וכך נותרה תהום עמוקה בין הצדדים. מצד אחד, נבצרות של נתניהו עשויה לשלוח אותו אל מחוץ לעשייה הפוליטית-מדינית תוך כמה חודשים. זאת אם יש אדם אחד שסומך על כך שהוא יתנהג כנבצר, לא יתערב, לא יבחש, יאפשר לגנץ לנהל את המדינה. אם יש אדם אחד המאמין שכך יקרה, שיקום עכשיו.

ובכל מקרה, אם נבצרות מתחילה תוך חודשיים, מדוע מתעקש נתניהו להיות ראשון ברוטציה? יותר הגיוני שייתן לראש המפלגה הגדולה לכהן ראשון. מצד שני, נבצרות יכולה להתרחש גם בשלבים מתקדמים במשפט, ואם זה יהיה המקרה, כחול לבן יפרו את הבטחת הבחירות העיקרית שלהם: לא לשבת בממשלה תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום.

האם מדובר ביציאה לנבצרות בעת הודעת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום אחרי שסיים להקשיב לארבעה ימי הטיעונים של עורכי דינו של ראש הממשלה? ההודעה הזו צפויה להגיע בין נובמבר לדצמבר 2019. או לחלופין, האם היציאה לנבצרות של נתניהו תחל ביום הגשת כתב האישום בבית המשפט בירושלים? מועד זה עשוי להגיע בין ינואר 2019 לתאריך לא נודע.

אם לוח הזמנים יידחה כפי שהיה במשפט רעיית ראש בממשלה, הרי שכתב האישום עצמו יוגש לבית המשפט בירושלים סביב יולי-אוגוסט 2020. היציאה לנבצרות אם כן, תחכה. בתקופת הביניים, כאשר עשויה להיות כבר החלטה על הגשת האישום, ימצא את עצמו ח"כ בני גנץ בתפקיד ממלא מקום של ראש הממשלה המכהן עם שלושה כתבי אישום (כאמור, בכפוף לתוצאת השימוע).

אך מדוע למהר עם היציאה לנבצרות ביום פתיחת המשפט? קיימת האפשרות שנתניהו ידרוש יציאה לנבצרות ביום שבו מתחילות ישיבות ההוכחות בבית המשפט. או אולי רק מהרגע שהוא עצמו מתכוון להעיד. במאמר מוסגר יצוין שבמשפט פלילי נאשם לא חייב לשטוח את גרסתו ונאשמים רבים בוחרים באופציה זו, במיוחד אם הם מגיעים למסקנה שהתביעה הכללית לא הצליחה להוכיח את הטיעון שלה.
ובחזרה לדיון הנבצרות. נתניהו עשוי לטעון כי רק בעת התחלה ממשית של המשפט, כלומר דיון הראיות, הוא יהא נבצר. אם כך יהיה הדבר, היציאה לנבצרות תחל בעוד שנה-שנה וחצי.

4. בישיבת סיעת כחול לבן הודיע יאיר לפיד שהוא מוותר על הרוטציה בינו לבין בני גנץ. לדבריו, כאשר הכוונה ללכת לממשלת אחדות בין הליכוד לבין כחול לבן, אין טעם לדרוש את קיום הרוטציה, מאחר שלא ניתן יהיה להעביר את ראשות הממשלה בין שלושה אנשים.

הוויתור לכאורה גדול, אך בכל השבועות האחרונים, עוד בעיצומה של מערכת הבחירות, לפיד ידע שיהיה קשה לעמוד בהסכם הזה. לפיד התעקש שלא להודיע על הוויתור על הרוטציה, כיוון שרצה להוכיח (וֹהצליח) שאין במעמדו הבכיר לצידו של גנץ - דבר המבריח בוחרים.

אם כן, מדוע היום הודיע לפיד על כך? זוהי התשובה של לפיד למתקפה האישית של נתניהו עליו. בימים האחרונים שולחים מן הליכוד אינספור הודעות כאילו הרוטציה בין גנץ ללפיד היא האלמנט הפוגע במו"מ בין שתי המפלגות הגדולות. בכחול לבן טענו שזה לא העניין, אלא דווקא העובדה שנתניהו מתעקש לקיים מו"מ מטעמן של ארבע מפלגות: בלוק 55. היום נתן לפיד את תשובתו לנתניהו. אין רוטציה. אין בעיה לשבת למו"מ אמיתי.

5. בשעה 12:00 בצהריים ביום השבעת הכנסת, צעד ח"כ אביגדור ליברמן במסדרון הסיעות ונכנס לחדר הסיעה של ישראל ביתנו. "מה היה בינך לבין נתניהו בפגישה", שאלתי אותו. "אני לא זוכר", השיב ליברמן בחיוך. הודעת סיום פגישת המשא ומתן בין ליברמן לנתניהו הייתה סתומה, כללית. "אין פריצת דרך", אמרו בליכוד.

"ממשלת אחדות היא צו השעה ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אח"כ נדון בחלוקת התיקים והרוטציה", מסרו מישראל ביתנו.

אם ליברמן רוצה היה להיכנס לממשלה תחת ראש הממשלה נתניהו, ניתן היה לתכנן מתווה פשוט לכך: חבילת חוקי דת ומדינה (מרכולים ותחבורה ציבורית בשבתות, חוק גיוס מקורי, עבודה על תשתיות), אשר יוכיחו לציבור הישראלי שהוא מביא הישגים עבור החילונים; והישג משמעותי בתחום הפנסיות לעולים. בתמורה יקבל ליברמן תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה בתקופת הנבצרות, שיקרב את ליברמן למעמד הבכיר ביותר במדינה ויכשיר אותו לעתיד שבו בכירים בימין יתקוטטו על שאריות ממשל נתניהו.
"קראתי את מה שכתבת על מתווה הכניסה שלי למממשלה", אמר לי ליברמן בכניסה לישיבת הסיעה שלו (אשר הייתה סגורה לתקשורת). "איזה שטויות אתם ממציאים העיתונאים, עברת להיות תומכת ש"ס?" שאל.

המתווה המוצע לעיל אינו על הפרק, אם כן. לממשלת הימין תחת נתניהו יהיה קשה להתרומם. ליברמן לא נראה כמי שמתכוון לסייע גם אם דעתו אינה נוחה מאופן ניהול מו"מ בידי כחול לבן.

כאשר הסתיימה ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו יצא ליברמן מן החדר ופגש במסדרון את יו"ר כחול לבן בני גנץ. השניים לחצו ידיים והחליפו מילות נימוסין. את המאמצים של ליברמן לקדם ממשלת אחדות לאומית הוא לא מתכוון לעשות במסדרונות שורצי העיתונאים. זה כבר יתרחש מאחורי הקלעים.

6. במוצאי שבת האחרונה פרסם דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך הודעה שלפיה נתניהו אוטוטו מחזיר את המנדט לנשיא. "אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר, אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך... בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט".

מאז ראשון בבוקר התקיימו פגישת צוותים נוספת, שיחת טלפון של נתניהו לגנץ בלונדון, קביעת מפגש צוותים ליום רביעי, ביטול הפגישה של יום רביעי מטעמם של אנשי כחול לבן ופגישה אישית אחרי חודשים של דם רע בין נתניהו לליברמן בחמישי בבוקר.

במשך כל הימים האלה מטפטפים מן הליכוד שבכוונתם למהר ולהחזיר את המנדט, אך עד לשעת סגירת העיתון (חמישי אחר הצהריים) זה לא קרה. הגרסה האחרונה של התדרוכים מטעם הליכוד הייתה שביום חמישי בלילה, אחרי השבעת הכנסת, עשוי נתניהו להחזיר את המנדט לנשיא. מתוך 28 ימים המסורים לו על פי חוק, הוא מילא כבר שמונה. מרבית הפגישות בתוך שמונת הימים הללו הורכבו מפגישות של הליכוד עם בלוק 55, משענותיו הבטוחות.

"נתניהו מתקשה לעשות את הצעד הזה של השבת המנדט לנשיא", אמר לנו בכנסת ח"כ בכיר באחת ממפלגות הימין. "הוא יודע שבאותו הרגע הוא מאבד שליטה על התהליך. המנדט יועבר לגנץ ונתניהו יהיה בבעיה".

אחרים טוענים שהרצון של נתניהו למהר עם החזרת המנדט הוא כדי לגלגל את הזמן קדימה ולהגיע היישר לשלב השלישי. בליכוד משוכנעים שגנץ ייכשל במלאכת הרכבת הממשלה במשך 28 הימים שיוקצו לו על פי חוק ושבמהרה יגיע השלב הבא, שבו 61 ח"כים יכולים להציע בכנסת ח"כ אחר שיהיה ראש הממשלה. מבחינת נתניהו, זה חייב להיות הוא. אך החוק מאפשר למצוא פתרון בדמות מי שאינו יו"ר הליכוד או יו"ר כחול לבן.

זו הסיבה שביום רביעי בבוקר, בפגישת בלוק 55 (ראשי ש"ס, יהדות התורה, ימינה והליכוד) שלף השר זאב אלקין נייר חדש וביקש להחתים את החברים. אחרי מסמך התחייבות בלוק 55 הראשון, שנחתם ב-19 בספטמבר, הגיעו נתניהו ואלקין למסקנה שצריך לבצר את מעמדו של נתניהו במסמך מחוזק.

נתניהו רוצה במחויבותם של ראשי בלוק 55 לכך שגם בשלב השלישי, שבו מוטלת המלאכה על ח"כ אחר, יהיה זה נתניהו האיש שאליו יתחייבו כולם. לאותו האדם מוקנים בחוק 21 ימים, אך הוא צריך את מספר הקסם: 61. וזהו מספר שאין לנתניהו עכשיו. נתניהו חושש מפעולה מאחורי גבו, אשר תקפיץ למשימה את גדעון סער, יולי אדלשטיין או ישראל כ"ץ, חלילה וחס . החברים שנכחו במפגש בלוק 55 ביום רביעי בבוקר סירבו לחתום על המסמך החדש. דיה לצרה בשעתה, הם ענו לאלקין. לא נחתום עכשיו, בוא נחכה ונראה. 

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"