הדרישה המפתיעה של נתניהו מגוש 55 המנדטים

נתניהו ביקש מראשי הגוש שלו לחתום על התחייבות שימליצו רק עליו, ולא על מועמד אחר מהליכוד במסגרת ההליך בו יכולים 61 ח"כים להמליץ לנשיא • הבקשה הזאת מגיעה כמובן לאור הדיווח כי סער יתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד

בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכונן לשלב הבא: אחרי שיחזיר את המנדט לנשיא המדינה, נתניהו ביקש מראשי הגוש שלו לחתום על התחייבות שימליצו רק עליו, במסגרת ההליך בו יכולים 61 חברי כנסת להמליץ לנשיא.

לפי החוק, עם החזרת המנדט לנשיא המדינה, הנשיא מקיים התייעצות ליומיים או שלושה ימים ועשוי להטיל על חבר כנסת אחר את מלאכת הרכבת הממשלה. בכחול לבן מצפים שהנשיא יטיל את המלאכה על ח"כ בני גנץ. היום (ה') הודיע ח"כ יאיר לפיד כי לא יעמוד על קיום הרוטציה, וזאת כדי לאפשר לכחול לבן לנהל מו"מ עם הליכוד.

נתניהו ביקש אתמול מראשי הגוש לחתום על מסמך שבמקרה שגנץ ייכשל, יחברו 61 חברי כנסת כדי להמליץ על אדם נוסף, וכי האדם הנוסף יהיה נתניהו, אשר ינסה להרכיב ממשלה למשך 21 יום. עם זאת, ראשי הסיעות אמרו לו אתמול כי עדיין לא בשלה העת. היום, לאור הרמיזות של ח"כ גדעון סער, "אני מוכן", בנוגע להתמודדות בפריימריז מול נתניהו, פועלים אנשים מטעמו של ראש הממשלה לוודא במסמך נוסף, שהאדם שיומלץ יהיה נתניהו ולא חבר כנסת אחר מן הליכוד.

ל"גלובס" נודע כי הערב, עם סיום אירועי השבעת הכנסת ה-22, החל סבב נוסף של החתמות ראשי הבלוק. חלק מן המפלגות - כמו יהדות התורה וש"ס - כבר חתמו; ואחרות, כמו מפלגת ימינה, הודיעו שעדיין לא.