לאחר שמכר מניות מליסרון ב-280 מיליון שקל: אבי לוי צפוי לבחון השקעה ריאלית משמעותית

לוי מכר את עיקר החזקותיו בחברת הקניונים של ליאורה עופר לאחר שהתברר סופית כי לא ימשיך בתפקיד המנכ"ל • הוא צפוי למכור גם את יתרת ההחזקה, בשווי של כ-150 מיליון שקל • עלות שכרו הצפויה של מחליפו בתפקיד המנכ"ל, אופיר שריד - 5.2 מיליון שקל לשנה

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

את פרידתו הרשמית מענקית הנדל"ן המניב מליסרון  עשה אבי לוי ביום חמישי האחרון באחד מהאקזיטים המרשימים של מנהל שכיר בשנים האחרונות: מכירת עיקר החזקותיו בחברה, תמורת כ-280 מיליון שקל. מהעדכון שפרסמה מליסרון בנושא עולה, כי לוי מכר מחוץ לבורסה קרוב ל-3% מהונה של מליסרון (כ-1.3 מיליון מניות), לפי מחיר מניה של 216 שקל - נמוך בכ-3.5% משווי המניה בבוקרו של יום חמישי, שאותו סיימה בירידה של כ-2%.

מכירת החזקותיו של לוי נעשתה בתזמון אידיאלי מבחינתו, וזאת כשמניית החברה שבשליטת היו"רית ליאורה עופר נמצאת סביב רמות השיא שלה, אחרי זינוק של כ-45% בערכה מתחילת השנה, כשהיא משקפת למליסרון שווי נוכחי המתקרב ל-10 מיליארד שקל. לאחר המכירה, נותרו בידיו של לוי כ-1.5% ממניותיה של מליסרון (כ-669 אלף מניות), בשווי שוק נוכחי המתקרב ל-150 מיליון שקל, לעומת החזקה של כ-4.4% ממניות החברה לפני המכירה. לא מן הנמנע כי בשבועות הקרובים תמומש יתרת השקעתו של לוי במליסרון.

נראה כי לוי יפנה כעת לחפש אחר השקעות ריאליות משמעותיות באמצעות מינוף של ההון העצום שצבר. לאחרונה הגדיל לוי את החזקתו בחברת להב אל.אר, שעיקר פעילותה בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, בהשקעה של כ-6 מיליון שקל. זאת לאחר שרכש מחוץ לבורסה 4.9% ממניות החברה, הנמצאת בשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, שהגדילה את חלקו לכ-14.5% מההון, ובנוסף רכש אופציות שמימושן יעלה את חלקו בחברה לכ-19%.

חילוקי דעות על תנאי חידוש ההעסקה

מכירת המניות שביצע לוי נעשית כמעט שלושה חודשים לאחר שהודיע על עזיבתו הצפויה את תפקיד המנכ"ל ולאחר שבזמן שעבר עדיין נוהלו מגעים בינו לבין עופר על אפשרות להמשך ההתקשרות. הודעת הפרישה באה על רקע חילוקי דעות בינו לבין בעלת השליטה בסוגיית הרכיב ההוני שיקבל לוי כחלק מחידוש הסכם העסקתו. הללו נגעו לחבילה של 4%-5% ממניות מליסרון שרצה לוי לרכוש, בעיקר אמצעות הלוואה של מאות מיליוני שקלים שתעמיד לו ליאורה עופר.

עם ההודעה על עזיבתו מסר לוי, כי "אכן, מתוך אמונה בחברה וביכולותיה, ומתוך רצון להמשיך ולהוביל את צמיחתה, ביקשתי לרכוש מניות נוספות של החברה, בסכום של כ-300 מיליון שקל, ובכוונתי היה להשקיע מהוני העצמי סכום של 60-75 מיליון שקל, ואכן ביקשתי מבעלת השליטה, ולא מחברת מליסרון, הלוואה צמודה למדד בסכום של כ-225 מיליון שקל. ההלוואה הייתה אמורה להיות מובטחת במניות הנרכשות ובערבות אישית מלאה שלי, עם תנאי 'ריקורס' מלא".

במהלך שנות עבודתו במליסרון צבר לוי הון עצום, שהפך אותו לאחד המנהלים השכירים העשירים במשק. ההון שצבר במהלך שנות עבודתו בחברה מוערך בסכום כולל של יותר מחצי מיליארד שקל - עיקר הסכום שווי השוק של מניותיו בחברה, והשאר מימושי מניות שביצע, בתמורה כוללת של עשרות מיליוני שקלים, ועלויות העסקתו השנתיות השוטפות.

עלות שכרו החודשית של לוי בחברה עמדה על 166 אלף שקל, שיחד עם המענקים והתגמול ההוני שקיבל הובילו אותו מדי שנה להיכלל בין שיאני השכר בבורסה. ב-2018 הסתכמה עלות העסקתו ב-5.3 מיליון שקל, ובסך הכול בשבע שנות כהונה (2012-2018) עלות זו הצטברה ליותר מ-45 מיליון שקל.

בד בבד, מאז שהתחיל לוי (65) לנהל את מליסרון, פעילותה צמחה בצורה משמעותית, וכיום היא מחזיקה ב-24 נכסים מניבים, בשווי כולל של כ-19 מיליארד שקל וב-814 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים ב-97%.

כאמור, ביום חמישי האחרון, כשלושה חודשים לאחר שלוי מסר בחודש יולי למליסרון הודעה על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה, הודיעה מליסרון על מינויו של אופיר שריד לתפקיד, לאחר שמונה שנות כהונה כסמנכ"ל הכספים של מליסרון. גם שריד צפוי ליהנות בתפקידו החדש מתגמולים נאים, ובעלי המניות של מליסרון יתכנסו בחודש הבא לאשר את תנאי העסקתו, שאת עלותם השנתית לחברה מעריכה מליסרון ב-5.2 מיליון שקל.

אלה צפויים לכלול שכר חודשי של 140 אלף שקל, צמוד למדד, תנאים נלווים, מענק שנתי בסכום מקסימום של 12 משכורות חודשיות והקצאת אופציות לשלוש שנים "בכמות המשקפת שווי הוגן של תשע משכורות חודשיות בגין כל שנת כהונה", ובשווי כולל של כ-3.8 מיליון שקל.

על מינויו של שריד המליצה ועדת איתור שהוקמה מטעם הדירקטוריון, וכללה גם את היו"ר עופר. ועדת התגמול ודירקטוריון מליסרון שאישרו את ההמלצה ציינו, כי השכלתו, כישוריו וניסיונו של שריד, יחד עם הכרותו את החברה, מעניקים לו "יתרון משמעותי אשר צפוי לתרום ליכולתו להיכנס לתפקיד המנכ"ל בצורה חלקה ומיטבית ולבצע את תפקיד המנכ"ל בהצלחה יתרה".