המחוזי קיבל את ערר המדינה: אסר על מיקי גנור לצאת מהארץ למשך 60 יום

שופטת המחוזי יסכה רוטנברג כתבה בהחלטתה כי "אין מקום לגזור גזירה שווה בין גנור לבין שאר החשודים בפרשת הצוללות"

מיקי גנור / צילום: כדיה לוי
מיקי גנור / צילום: כדיה לוי

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, יסכה רוטנברג, קיבלה היום (ב') חלקית את הערר שהגישה המדינה נגד מיקי גנור, אחד החשודים במרכזיים בתיק פרשת הצוללות, והוציאה צו האוסר על יציאת גנור מהארץ למשך 60 יום. בכך ביטלה השופטת את החלטת בית משפט השלום בראשון-לציון, שאפשרה לגנור להגיש בקשה קונקרטית ליציאה לחו"ל.

שופטת המחוזי כתבה בהחלטתה כי "אין מקום לגזור גזירה שווה בין גנור לבין שאר החשודים בפרשה". לדבריה, גנור חשוד בעבירות חמורות ביותר. השופטת ציינה במכלול שיקוליה בנוסף כי "גנור שינה את גרסתו, והסכם עד המדינה שנחתם עמו בוטל, דבר המקשה לכאורה לתת אמון בדבריו".

גנור, שמירב עסקיו בחו"ל, ביקש לאפשר לו לצאת את הארץ וטען, באמצעות עורכי הדין בעז בן-צור ומאיר ארנפלד, כי אין סיבה שלא לאפשר לו לעשות כן. "גנור הוא אדם כבן 70 שנה שמרכז חייו בישראל, בה גרה משפחתו. לגנור 6 ילדים, שניים מהן קטינים, הוא מצוי במהלך טיפול רפואי, הניתן לו בישראל", טען גנור והוסיף כי יש לו זכות בסיסית לצאת לחו"ל, שנגזרת מחופש התנועה, ומצטרף לה חשש כבד לקריסת עסקיו.

כאמור, בית המשפט המחוזי לא השתכנע מטיעוני גנור ואסר עליו לצאת מהארץ למשך 60 יום, עד 6 בדצמבר 2019.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הצוללות (תיק 3000), ובהם מיקי גנור, הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, וכל עוד לא הורשעו בדין, שמורה להם חזקת החפות.