פימי מציעה להשקיע 10 מיליון דולר בתהל תמורת 40% ממניותיה

השווי המשתקף לתהל, שבבעלות קרדן אן.וי, מההצעה של קרן פימי הוא 15 מיליון דולר בלבד • בשעה זו מתכנסת אסיפת איגרות החוב של קרדן אן.וי כדי לדון בהצעת פימי

סער ברכה / צילום: תמר מצפי
סער ברכה / צילום: תמר מצפי

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מציעה להשקיע בחברת תשתיות המים תהל גרופ שבבעלות קרדן אן.וילפי שווי חברה (לפני הכסף) של 15 מיליון דולר בלבד. כך עולה ממכתב כוונות מעודכן שהגישה פימי לקרדן אן.וי.

לדברי קרדן אן.וי, מדובר במכתב כוונות מעודכן שהגישה פימי לאחר שביצעה בדיקת נאותות לעסקיה של תהל גרופ. מדובר בשווי נמוך למדי ביחס לשווי של כ-120 מיליון דולר (110 מיליון אירו) בו ביקשה קרדן למכור את תהל רק לפני שנתיים.

בראש תהל עומד המנכ"ל סער ברכה. לפי הצעתה של פימי, היא תזרים לתהל 10 מיליון דולר במועד השלמת העסקה ותקבל אופציות להזרמה של עד 25 מיליון דולר נוספים. כנגד ביצוע ההשקעה הראשונית, יוקצו לפימי מניות שיהוו 40% מהון המניות של תהל ו-51% מזכויות ההצבעה בה.

מההצעה עולה עוד כי בכוונת פימי לפעול במהלך 30 החודשים ממועד ההשלמה לרישום מניות תהל למסחר בבורסה לני"ע בת"א. בהצעה גם נכלל מנגנון פיצוי, לפיו ישתתפו מחזיקי איגרות החוב של קרדן אן.וי ברווחים שתניב לפימי ההשקעה בתהל, וזאת אם רווחים אלו יעלו מעל ל-200%.

בשעה זו מתכנסת אסיפת איגרות החוב של קרדן אן.וי לדיון בהצעת פימי, כשלאחריה עשויה ההצעה גם לעלות להצבעת המחזיקים. לדברי פימי, אם יסכימו מחזיקי האג"ח לעסקה, תוכל הקרן להשלימה בתוך 30 ימים ממועד האישור.