סלח לי אבי כי הקלקתי: הוותיקן השיק מכשיר תפילה לביש

מדובר במחרוזת תפילה אלקטרונית בשם Click to Pray ("לחץ כדי להתפלל"), שניתן לענוד כצמיד, ומחוברת לאפליקציה למובייל

אחד המוסדות המזוהים ביותר בעולם עם שימור מסורת עתיקה, מנסה ככל הנראה להתאים את עצמו למגמות הטכנולוגיות ולמציאות המשתנה. בוותיקן השיקו אמש (ג') במסיבת עיתונאים גאדג'ט חדש עבור מתפללים, בניסיון למשוך קהלים צעירים אל הכנסייה הקתולית. מדובר במחרוזת תפילה אלקטרונית בשם Click to Pray ("לחץ כדי להתפלל"), שניתן לענוד כצמיד, ומחוברת לאפליקציה למובייל.

המחרוזת, שפותחה ע"י החברה הטייואנית GadgeTek מורכבת מעשרה חרוזי אבן, ו"צלב חכם" בתוכו מאוחסן מידע שקשור לאפליקציה. את האפליקציה ניתן להפעיל ע"י סימון צלב באמצעות המחרוזת, והיא מאפשרת למשתמש לבחור בין מספר סוגי תפילות. המכשיר עוקב אחר ההתקדמות של המשתמש בתפילה, והאפליקציה מציעה גם מדריך קולי ותוכן מותאם אישית. עלות הצמיד היא מאה יורו.

לפי האתר הרשמי של הוותיקן, "חדשות הוותיקן", המכשיר הלביש הוא "כלי שמלמד איך להתפלל עבור שלום בעולם" ונועד כדי לסייע לאנשים צעירים "להרהר בכתבים". עוד נכתב כי "הפרויקט מחבר את המיטב של המסורת הרוחנית של הכנסייה עם הפיתוחים העדכניים ביותר של העולם הטכנולוגי". לפי האתר, אפליקציית Click to Pray עומדת גם בפני עצמה ללא הצמיד, מחברת אלפי אנשים בתפילה כל יום, ולאפיפיור עצמו יש בה פרופיל אישי.