אנדר ארמור חושפת: אלה חליפות החלל שעיצבנו לריצ'ארד ברנסון

אנדר ארמור משתפת פעולה עם וירג'ין גלאקטיק, חברת הטיסות הפרטיות לחלל שבשליטת ריצ'ארד ברנסון, בקולקציה שלמה של לבוש חלל - "הראשונה שנוצרה במיוחד עבור אסטרונאוטים פרטיים"

חליפות החלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic
חליפות החלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic

חברת אנדר ארמור חשפה היום (ד') את חליפות החלל שהיא תייצר עבור הנוסעים בטיסות החלל של חברת וירג'ין גלאקטיק שבשליטת המולטי-מיליארדר ריצ'ארד ברנסון.

אנדר ארמור משתפת פעולה עם וירג'ין גלאקטיק בקולקציה שלמה של לבוש חלל, שהיא, על-פי טענת אנדר ארמור, "הראשונה שנוצרה במיוחד עבור אסטרונאוטים פרטיים". הקולקציה כוללת בין השאר חליפת חלל, חליפת אימון, נעליים ואפילו ג'קט במהדורה מוגבלת.

ג'קט החלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic
 ג'קט החלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic

עיצוב לבוש החלל נעשה בהתייעצות עם מאמני אסטרונאוטים, טייסים, רופאים וגם מעצבים. כל חליפה תותאם אישית לכל נוסע ותכלול דגלי לאום ותגי שם. עוד נמסר מאנדר ארמור כי החליפה תיוצר ממגוון חומרים שנבדקו בתנאי חלל במעבדות וירג'ין.

המכירות של אנדר ארמור   נחלשו לאחרונה בארה"ב, ולדעת אנליסטים, הבעיה של החברה היא ההתמקדות בבגדי "פרפורמנס" כמו חולצות מנדפות זיעה, ופספוס הטרנדים האופנתיים. עם זאת, מנכ"ל החברה, קווין פלנק, אמר לאחרונה כי החברה תישאר נאמנה לעצמה ולא תעצב פריטי אופנה.

וירג'ין גלאקטיק נמצאת בשלבי הבדיקה האחרונים לכלי הטיס שלה, עם רק עוד כמה טיסות מבחן שנותרו. לחברה היה מאגר לקוחות של 603 איש בסוף יוני האחרון, ורבים מהם מחכים כבר שנים לטוס.

ריצ'ארד ברנסון בחליפת חלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic
 ריצ'ארד ברנסון בחליפת חלל של אנדר ארמור / צילום: Virgin Galactic

הטיסות של וירג'ין מתוכננות לשישה נוסעים ושני טייסים, והיעד הוא "קצה החלל". החללית עצמה משוגרת מתוך כלי טיס מונע טילים בגובה של כ-40 אלף רגל, אז היא תפעיל את המנוע שלה עד שתגיע למהירות של עד פי שלוש ממהירות הקול ותצא מהאטמוספרה. בשלב זה החללית ונוסעיה ירחפו ללא משקל כעשר דקות ואז יחזרו בחזרה לתוך האטמוספרה, ומשם לנחיתה.

עלות כרטיס טיסה בוירג'ין גלאקטיק עומדת על כרבע מיליון דולר לאדם.

החברה מתכננת להתחיל בטיסות מסחריות בשנת 2020, כאשר בעל השליטה ריצ'ארד ברנסון רוצה להיות הנוסע הראשון.