גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"יש לי את היכולת לשלוף את קלף הרוסייה לטובתי"

השירות הצבאי מנע מדיאנה גולבי למנף את הזכייה ב"כוכב נולד" ● אולי התפקיד של חיילת רוסייה במחזה "אפס ביחסי אנוש" יהיה מעין תיקון

דיאנה גולבי/ צילום:  כפיר זיו
דיאנה גולבי/ צילום: כפיר זיו

בערב ראש השנה, ממש לפני ארוחת החג, נכנסה דיאנה גולבי לפייסבוק וראתה פוסט שפרסמה נילי פיטרסון, אשתו של הגיטריסט המחונן רוני פיטרסון. "רוני עזב אותנו", נכתב שם. מיד אחר כך החל הסלולרי לרטוט בלי הפסקה. על הקו היו עיתונאים ששאלו אותה אם היא יודעת מה קרה לפיטרסון, מה מצבו, אם אושפז או נפטר.

"לא ידעתי מה להגיד להם", אומרת גולבי ומצביעה על הקפה ממול בכיכר הבימה, ואומרת שממש כאן, ליד, נפגשה עם פיטרסון לראשונה אחרי שהשתתפה בסבב הריאליטי השני שלה, "הכוכב הבא לאירוויזיון", שבו זכתה במקום השני. נילי אשתו צלצלה אליה ואמרה שרוני, "מלך הבלוז הישראלי", שליווה באופן קבוע את שלום חנוך ואת בכירי אמני ישראל, ישמח להופיע איתה, שיחה שפתחה שיתוף פעולה אמנותי ושנתיים של הופעות משותפות ברחבי הארץ, חלקן עם משה לוי.

גולבי מסתתרת מאחורי משקפי שמש עגולים, מעשנת סיגריה מגולגלת וכולאת את הרגשות שעורר בה המוות בטרם עת של פיטרסון, שהיה רק בן 62, עמוק בבית החזה, מה שמוציא ממנה לכמה רגעים את דיאנה של פעם, זאת שלפני קילוף השכבות המסיבי שעברה במהלך לימודי המשחק בסטודיו של ניסן נתיב. דיאנה ההיא ששידרה קור סיבירי ושליטה עצמית מקסימלית.

"לקח לי 20 דקות להבין מה קורה. ארוחת חג, אין עם מי לדבר, את נילי לא הצלחתי לתפוס, ואז הופיעה ידיעה רשמית על מותו. שבוע לפני זה הוא שלח לי סמס, חודש קודם הייתה לנו הופעה.

"כשנילי פנתה אליי ידעתי מי זה רוני. כשנפגשנו, הוא סיפר לי על החלום שלו להקים הרכב בלוז-רוק, לעשות קאברים, ורצה להתחיל לעבוד מיד. לפני חודשיים היה קלוז'ר. הופענו עם שלום בברל'ה. שרתי שירים שלו בהופעות שלנו, והנה, היינו יחד על הבמה, רגע שלא אשכח אף פעם.

"רוני עבד על מיליון דברים בו-זמנית והיו לו המון תוכניות קדימה. הוא היה בתקופה טובה. ביליתי איתו המון זמן, נסיעות ארוכות. הוא היה איש רוקנרול אמיתי שעבר מספיק, עם אופי וסיפורים מדהימים. היו בינינו אי הסכמות ואי הבנות שתמיד נפתרו בדיבור בחזרה הבאה. הוא מאוד אהב והעריך אותי ואמר לי את זה באופן גלוי והרבה, ואני מצטערת שלא אמרתי לו מספיק כמה אני מעריכה אותו ומודה לו על זה שנבחרתי להיות איתו ולעשות את הדבר הזה ביחד. אני אהיה אסירת תודה לו לתמיד על החיבור שעשה לי עם משה לוי ושלום חנוך".

הכול טרי מכדי לחשוב על תחליף מוזיקלי לשת"פ עם פיטרסון. מה גם, שכרגע היא כל-כולה ב"אפס ביחסי אנוש", ההצגה החדשה שבה היא משתתפת ועלתה בבית ליסין, וכמו תמיד, העבודה מפיגה קצת את העצב. במחזה, שכתב אורן יעקבי וביים עדו רוזנברג על-פי סרטה של טליה לביא, היא מגלמת את אירנה, חיילת ממוצא רוסי שחווה חבלי קליטה קשים שמעיקים עליה. ישירה, כנה וסוחבת מבטא רוסי כבד, שאין לגולבי בכלל, אף שגם היא עולה ותיקה, והייתה צריכה לסגל אותו בשביל התפקיד.

"אני ממש מרגישה שהגוף שלי משתנה כשאני מדברת במבטא, כי יש בו חוסר נוחות, מין פיזיות חדשה שאני מסגלת בגלל שהדמות היא לא אני ב-100%. זה התפקיד השני שאני עושה במבטא רוסי, הראשון היה בסרט ‘ספירלות'".

בלית ברירה, נכנסת לטייפ קאסט של העולה מחבר המדינות. מאכזב קצת לישראלית, רוקיסטית, נטולת מבטא או מנטליות רוסית כמוך.

"זה נכון כי הקשר ביני לבין רוסייה הוא מקרי בהחלט, אבל יש לי את היכולת לשלוף את קלף הרוסייה לטובתי. כשאני מדברת רוסית, אין לי מבטא ישראלי וזה בזכות אמא, ששלחה אותי מילדות לחוגי תיאטרון ברוסית והקפידה לדבר איתי רוסית בבית. אפונין ששיחקתי ב'עלובי החיים' בהבימה לא הייתה רוסיה, ואני אומרת תודה על כל תפקיד שנותנים לי. ב'אפס ביחסי אנוש' אני עוברת ממש טרנספורמציה עם הרי"ש המתגלגלת, החצי עברית והחצי רוסית. המוח שלי רץ לכל הכיוונים".

איך השתלבת בצבא? הרגשת חלק מכולם או היית אאוטסיידרית כמו אירנה?

"התגייסתי חודשיים אחרי הזכייה ב'כוכב נולד', ואולי בטיפשותי לא הלכתי ללהקה צבאית כי פחדתי מדחייה. רציתי לשרת בקרבי והגעתי להיות מדריכת הסברה בחיל התקשוב, והצבא בא על חשבון הקריירה".

הצבא פשוט בלע אותה. במקום לרכוב על שובל התהילה של הפריים טיים, גולבי נשאבה לתפקיד שדרש ממנה שעות עבודה ארוכות והרחיק אותה מעצמה ומהמוזיקה, מה שעיכב את ההתפתחות האמנותית שלה ובמידה רבה החזיר אותה אחורה.

"יש את קללת המקום הראשון ב'כוכב נולד', ציפייה לא ריאלית לספק במהירות סינגלים וחומרים כדי להשביע את הרעב של הקהל. בגיל 18 לא ידעתי מי אני, מה אני רוצה, הייתי קודם זמרת בלהקת רוק, אבל לא היה לי ביטחון להוציא שירים שלי. כאדם, הייתי יותר סגורה. עברתי תהליך עמוק אצל ניסן, השלתי הגנות, אבל אני עדיין בן אדם מאוד זהיר. לא ידעתי למנף את הקריירה שלי במקומות הנכונים. לא ניצלתי את חלון ההזדמנויות שנפתח לי. במהלך השירות הקלטתי אלבום עם לואי להב, וחוץ משיר אחד, 'היי תום', שתפס מאוד בגלגל"צ ונתן לי אישור שיש עם מה לעבוד, האלבום היה כישלון כי לא הייתי מחוברת אליו בכלל".

ואיפה היו המנהלים שלך? טדי הפקות, טמירה ירדני הקוסמת?

"צריך שניים לטנגו כדי למנף קריירה של אמן, ואני נפלתי בין הכיסאות ובעיקר הצבא היה באמצע. הייתי בלתי מושגת מבחינת הלו"ז הצבאי ושבוזה, אז גם לא יכולתי לעשות הרבה בשביל לקדם את עצמי ולעזור להם ובגלל זה כל-כך קל לי להתחבר ל'אפס ביחסי אנוש'".

עבדת בכלל אחרי "כוכב נולד"?

"כל הזמן. יצאתי לדרך עם שני גיטריסטים וחומרים מהאלבום של לואי, קאברים שאהבתי, והצלחתי להתפרנס, פלוס עבודה במלצרות, עד ששאלו אותי במשמרת, ‘זה מה שאת עושה? מה קורה?' והספיק לי. אני מוכנה לצבוע בשבילך את הדירה אם אני צריכה כמה גרושים, אבל כשאנשים לא מצליחים להבין את מצבם של אמנים בארץ, בעיקר צעירים, זה נורא פוגע. אז עברתי לתל אביב".

בתל אביב היו הרבה יותר סלחניים כלפיה כשמלצרה או בירמנה, ובמקביל הקליטה, ניגנה וניסתה לייצר לעצמה עבודה. היא החליטה לעזוב את טדי הפקות ונשארה ביחסים טובים עם כולם, עד כדי כך טובים, שהם אלה שפנו אליה להשתתף ב"כוכב הבא". בדרך הוציאה אלבום קצר עם שירים באנגלית שמימנה בהדסטארט, הרבה לפני שזה הפך לשגרה אצל אמנים, שלחה אותו לחו"ל, הצליחה להרים כמה שת"פים ובעיקר התאמצה לשרוד.

"אני במסע לחו"ל עכשיו, בחיבורים, קשרים, עשייה. כדי שזה יקרה, אני חייבת ליצור חומרים ברמה גבוהה מאוד ולנסוע לשם, אבל כאן הכול מבעבע ואני עובדת פה וזה חשוב לי.

"כשהחלטתי ללמוד משחק, גרתי אצל אמא ועבדתי בעבודות מזדמנות, בין היתר בהקמת תפאורות וסבלות בבית הספר, וכשנבחרתי להופיע במחזה של לוין בצרפת, הגיעה הפנייה מ'הכוכב הבא' וג'ינגלתי בין הארץ לשם, כי לא הייתי מוכנה לוותר על כלום, ובאמת רציתי לייצג את ישראל באירוויזיון באוקראינה, כי זה קרש קפיצה מדהים לקריירה בינלאומית".

וזכית במקום השני.

"אבל קיבלתי את החשיפה, התחלתי להופיע עם רוני ובהפקות תיאטרון ועשיתי את ‘לזרוס' בתיאטרון עינב. אני משחקת בסטודיו ב'משאירה את הפצע פתוח', בתיאטרון הקיבוץ ועכשיו בבית ליסין. את יודעת כמה חלומות יש לי בראש? אני רוצה לירות לכל הכיוונים ולפגוע הכי קרוב למטרות, והעיקר - ליהנות ממה שאני עושה ולהיות חסרת פחד. ולעבוד. אני לא מסוגלת לא לעבוד".

עוד כתבות

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; חברה לישראל קופצת ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

משפחות החיילים החטופים לפני הפגישה עם נתניהו: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו" • פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ארוכי-טווח של החות'ים • עדכונים שוטפים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

כספים הוקפאו, אבל מבחינת המדינה ניתן להפקיד בסלייס חיסכון לילדים

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, הרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר, אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, וכלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס ● מדור חדש

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס