יוסטון יש לנו בעיה: שו"ב צופה הפסד של 16-12 מיליון דולר מעיכוב בפרויקט הקמת נתיבי אגרה

החברה הודיעה כי השותפות הקבלנית המקימה את כבישי האגרה, שבה מחזיקה שו"ב 21.6%, הודיעה לה כי העיכוב נגרם "מגורמים שונים שחלקם אינם בשליטת החברה, ובכלל כך מספר אירועי מזג אוויר"

סיידוף צילום: אבי שאולי
סיידוף צילום: אבי שאולי

עיכוב נוסף בפרויקט לסלילת נתיבי אגרה ביוסטון, טקסס, שבו מעורבת שיכון ובינוי  (שו"ב) הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף.

החברה דיווחה היום לבורסה כי השותפות הקבלנית המקימה את כבישי האגרה, שבה מחזיקה שו"ב 21.6%, הודיעה לה כי העיכוב נגרם "מגורמים שונים שחלקם אינם בשליטת החברה ובכלל כך מספר אירועי מזג אוויר אשר חלקם השפיעו אף לאחרונה על קצב התקדמות העבודות..".

כתוצאה מהעיכוב, שצפוי להימשך מספר חודשים, "מעריכה הנהלת השותפות כי צפוי קיטון של רווחי השותפות הקבלנית". על רקע הירידה הצפויה ברווחים מהפרויקט תרשום שו"ב בדוחות הרבעון השלישי הפסד המוערך בסכום של 16-12 מיליון דולר.

פרויקט נתיבי האגרה ביוסטון יהווה חלק מפעילות הזכיינות של שו"ב (כיום הוא חלק מפעילות הקבלנות שלה). נתיבי האגרה אמורים להתחיל לפעול במהלך 2020 ולהזרים כסף לקופתה של שו"ב עד 2068. הפרויקט, בינתיים, מעיק על תוצאות שו"ב השנה. אמנם החברה רשמה בדוחות המחצית הראשונה של 2019 הכנסות של כ-180 מיליון שקל מהפרויקט, אולם ההפסד הגולמי ממנו עמד על כ-53 מיליון שקל עקב העיכוב בהקמתו, לעומת רווח של כ-35 מיליון שקל מהקמת הפרויקט בתקופה המקבילה אשתקד.

לפני שבוע דיווחה שו"ב, כי החברה הבת שלה, סולל בונה ארצות חוץ (הנמצאת בבעלותה המלאה), זכתה במכרז להקמת כביש בדרום מזרח ניגריה בהיקף של כ-310 מיליון דולר. תחילת העבודות, שצפויות להימשך כ-4 שנים, צפויה בחצי השני של 2020. טרם נחתם חוזה מחייב בין החברה לממשלת ניגריה.

מניית שו"ב, שאותה מוביל המנכ"ל אייל לפידות, שנכנס לתפקיד בתחילת יוני השנה, הגיבה לדיווח בירידה של 1.7% היום. עם זאת, מתחילת השנה רשמה המניה עלייה של 126% ושווייה של החברה הגיע לכ-5.7 מיליארד שקל.

סיידוף רכש את השליטה בשו"ב (כ-47%) מידי שרי אריסון באמצע 2018 בסכום של כ-1.1 מיליארד שקל. הנתח של סיידוף בחברה שווה היום כ-2.6 מיליארד שקל כך שהוא מרווח "על הנייר" כ-1.5 מיליארד שקל על ההשקעה המוצלחת.