עופר שלח: התר"ש לצה"ל לא מעניין את נתניהו כבר שנה שלמה

ח"כ עופר שלח הוסיף בפוסט פייסבוק נוקב במיוחד כי "רק כעת משתמש נתניהו בכך להפעלת לחץ פוליטי על כחול לבן"

עופר שלח / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
עופר שלח / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ח"כ עופר שלח, בכיר במפלגת כחול לבן, פרסם הערב (ה') אמירה קשה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הביטחון. שלח מאשים את נתניהו שבמשך שנה הוא לא מתעניין בתוכנית הרב שנתית של צה"ל, ורק כעת משתמש בכך להפעלת לחץ פוליטי על כחול לבן.

"נתניהו הוא ראש הממשלה ושר הביטחון גם יחד כבר שנה. בינואר נכנס רמטכ"ל חדש, ומאז הוא מעצב תר"ש. אפילו שם כבר יש, "תנופה". למה התר"ש הזה לא אושר? כי את ראש הממשלה ושר הביטחון זה לא מעניין כבר שנה. עד לפני שלושה שבועות, כשביבי גילה מחדש את הביטחון, כתירוץ למה צריך ממשלת אחדות - שעד יום הבחירות פסל אותה לגמרי", כתב שלח בעמוד הפייסבוק שלו.

"שנה נתניהו ראש הממשלה ושר הביטחון, ול-4 המיליארדים שהוא טעון שצריך להוסיף לביטחון אין זכר. כי זה לא עניין אותו עד לפני שלושה שבועות. הוא יודע לשלוח את ראש המל"ל בשליחוית פוליטיות, הוא יודע לגייס את הביטחון לצרכיו הפוליטיים כמו שאיש מוקדמיו לא עשה מעולם. ועכשיו הוא טוען שהוא זקוק לממשלת אחדות כדי להעביר תר"ש (תכנית רב שנתית) שש שנים הייתי ראש ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח. עסקתי בתר"שים של הצבא יותר מכל אזרח בישראל, כולל בנימין נתניהו. אני אומר לכם באחריות: הביטחון היחיד שמעניין אותו הוא הביטחון שלו בבית המשפט", כך לפי הפוסט של שלח.

יותר מוקדם היום שלחו מן הליכוד מתווה למו"מ עם כחול לבן. נתניהו אף התקשר לח"כ בני גנץ והציג בפניו את הצרכים המיידים בתחום הביטחון. לפי הודעת הליכוד הממשלה תאשר הגדלת יעד הגירעון כדי לשנות את סדרי עדיפות התקציביים לאור הצרכים הבטחוניים הדחופים. בנוסף, מציינים בהודעה כי תוך 6 שבועות תועבר החלטה על תכנית רב שנתית עדכנית, "כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים".