ערעור לבית המשפט העליון: חשפו את הסכם כחלון-יעלון

מדובר בנספחים להסכם שנחתם בנובמבר 2015 בין שר האוצר משה כחלון לשר הביטחון משה יעלון, שאותם סירב משרד הביטחון לחשוף במסגרת פנייה לפי חוק חופש המידע • המידע בנספחים החסויים הוא בעיקרו תחשיבי שכר וגמלאות לאנשי הקבע בצה"ל, אך במשרד הביטחון טענו כי נתונים אלה מאפשרים ללמוד על סדרי הכוחות בהווה בעתיד

משה יעלון ומשה כחלון / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
משה יעלון ומשה כחלון / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

תנועת "הצלחה" מערערת לבית המשפט העליון על דחיית עתירתה לגילוי נספחי הסכם כחלון-יעלון. מדובר בנספחים להסכם שנחתם בנובמבר 2015 בין שר האוצר משה כחלון לשר הביטחון משה יעלון, שאותם סירב משרד הביטחון לחשוף במסגרת פנייה לפי חוק חופש המידע. המידע בנספחים החסויים הוא בעיקרו תחשיבי שכר וגמלאות לאנשי הקבע בצה"ל, אך במשרד הביטחון טענו כי נתונים אלה מאפשרים ללמוד על סדרי הכוחות בהווה בעתיד.

לאחר משפט ממושך שכלל סחבת מכוונת מצד משרד הביטחון בהעברת מסמכים, ניתן ב-3 ליולי ניתן פסק דין שבו דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב יהודית שטופמן את עתירת התנועה. בפסק הדין קבעה השופטת כי חשיפת הנתונים מעלה "חשש אמיתי לפגיעה בביטחון המדינה", ודי בכך כדי להביא לדחייתה של העתירה. במהלך הדיון הציעה הצלחה למנות מומחה מוסכם על שני הצדדים שיקבע אם יש בנתונים כדי לסכן את ביטחון המדינה - אך משרד הביטחון סירב להצעה.

בנימוקיה לערעור טוענת "הצלחה", בין היתר, כי בית המשפט שגה בדחייתו את ההצעה למנות מומחה, שהיה יכול לברר לעומקה את טענת משרד הביטחון לחשש לפגיעה בביטחון המדינה.

בנוסף טוענת המערערת כי "התעקשותם של המשיבים לחסות דווקא את הנתונים הנוגעים לתשלומי שכר וגמלאות לקצינים בדרגות הביניים ולקצונה בכירה, מעוררת חשד - שמא יש בנתונים אלה כדי לעורר תרעומת בקרב הציבור הישראלי על אודות גובה המשכורות והגמלאות שמהם נהנים אנשי הקבע בצה"ל. אכן, בכך יש דווקא בכדי להעצים את העניין הציבורי במסירת מידע זה, שכן זכותו של הציבור לדעת מה נעשה בכספו".

הערעור הוגש על-ידי עורכי הדין אלעד מן ויובל יועז.