נחום ביתן ממשיך לממש נכסים: מוכר סניף לרשת קינג סטור

קינג סטור תרכוש ב-2 מיליון שקל סניף של יינות ביתן בעיר כרמיאל • העסקה בין הצדדים נחתמה אתמול וכוללת סניף בשטח של 3,000 מ"ר

נחום ביתן/ צילום: תמר מצפי
נחום ביתן/ צילום: תמר מצפי

 

בעוד שועד עובדי מגה מאיים לשבש את עסקת המכירה של סניפי מגה לפרשמרקט, נחום ביתן ממשיך לממש נכסים. ל"גלובס" נודע כי רשת קינג סטור בניהולו של מג'די כיתאני רוכשת מקבוצת יינות ביתן סניף בכרמיאל בתמורה ל-2 מיליון שקל. 

 

העסקה נחתמה אתמול (ה') והיא כוללת סניף שהיה ששייך לרשת יינות ביתן ומשתרע על שטח של 3,000 מ"ר. מקבוצת יינות ביתן נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי "הסכם השכירות של סניף יינות ביתן בכרמיאל הסתיים והוחלט שלא לחדשו". 


אתמול דיווחנו כי ועד עובדי מגה מאיים לעכב את העסקה למכירת שבעה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן לידי קבוצת פרשמרקט בתמורה ל-110 מיליון שקל. במכתב שנשלח מוקדם יותר השבוע לעובדי הסניפים של מגה שאמורים להימכר במסגרת העסקה, נכתב כי בתחילת נובמבר אמורים היו להימסר חמישה סניפי מגה בעיר לידי פרשמרקט, אך מכיוון שהרוכש מסרב להיפגש עם נציגי עובדי מגה ולדון בתנאי העסקתם, הוועד מנחה את העובדים שלא להגיע ב-1 בנובמבר לעבודה בסניפים הללו.

 

לפני כחודש חתמה רשת המזון פרשמרקט על עסקה לרכישת שבעה סניפים מידי רשת יינות ביתן שבשליטת נחום ביתן בתמורה לכ-110 מיליון שקל. בשבועות האחרונים חיפש ביתן רוכש לסניפים שבבעלותו, וזאת על רקע קשיי תזרים אליהם נקלעה פעילות הרשת לאחרונה. העסקה תסייע לביתן לצמצם חלק מהחוב לנאמני רשת מגה, שאותה רכש לפני כשלוש שנים, העומד על כ-150 מיליון שקל, וסכום דומה שהוא חייב לספקים וגורמים נוספים.

 

העסקה כוללת כאמור שבעה סניפים של יינות ביתן ומגה, בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר, שמכירותיהם המצרפיות בשנה האחרונה הסתכמו בכ-240 מיליון שקל. הסניפים שרוכשת פרשמרקט מביתן נחשבים לרווחיים והמוצלחים מבין סניפי הרשת וממוקמים בתל-אביב ובערים הסמוכות לה: מיקדו סנטר בשכונת תל-ברוך, שכונת רבין בחולון, שכונת מרום נווה ברמת גן, רחוב כורזין בגבעתיים, פרויקט מגדלי תל-אביב, רחוב בבלי בתל-אביב ודיזנגוף סנטר בתל-אביב.

 

כאמור, המכירה הנוכחית עשויה לספק לביתן הקלה מסוימת ביחס לעיכוב התשלומים לספקים עמו התמודדה הרשת שבבעלותו לאחרונה, וביחס לחוב לנאמני רשת מגה, אך היא רחוקה מלהספיק לתשלום מלוא ההתחייבויות שנטל על עצמו ברכישת הרשת. לפני כחודשיים נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן מעכבת תשלומים לספקים ומציגה ירידה חדה במכירות, וכי בעל השליטה ברשת הזרים לה עשרות מיליוני שקלים במהלך 2019.

 

חברת קינג סטור נוסדה ב-1983, כחנות קטנה בכפר כנא הגלילית, על-ידי מוחמד ובילאל סלח, בני-דודים מהכפר משהד. הרשת מונה כיום 12 סניפים ומעסיקה כ-9,000 עובדים. מחזור המכירות של קינג סטור ב-2018 עמד על כ-750 מיליון שקל. הרשת מחזיקה בסניפים בשורת יישובים ערביים בולטים, בהם קלנסווה, כפר קאסם, אום אל-פחם ודליית אל-כרמל, וכן ביישובים כמו באר-שבע, ראש-העין, נצרת עלית ורגבה.

 

לפני כשנה וחצי קבוצת הביטוח הפניקס השקיעה כ-40 מיליון שקל בהלוואה ובמניות בהיקף של כ-20% ברשת הסופרמרקטים קינג סטור שבשליטת משפחת סלאח מכפר כנא.