אמזון פיספסה את תחזית הרווח וסיפקה צפי מאכזב; המניה נפלה

הכנסות ענקית המסחר המקוון הסתכמו ב-70 מיליארד דולר ברבעון השלישי - מעל לתחזיות השוק להכנסות של 68.81 מיליארד דולר • עם זאת, בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון ירד ל-2.1 מיליארד דולר

מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts
מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts

ענקית המסחר המקוון אמזון דיווחה הלילה על רווח למניה של 4.32 דולר - 39 סנט מתחת לתחזיות השוק שצפו רווח של 4.62 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-70 מיליארד דולר - מעל לתחזיות השוק להכנסות של 68.81 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2019.

בשורה התחתונה, ברבעון השלישי של השנה הרווח הנקי עמד על 2.1 מיליארד דולר - מדובר בירידה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בו החברה רשמה רווח נקי של 2.9 מיליארד דולר. זוהי הפעם הראשונה בה רווחי אמזון יורדים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה מאז יוני 2017.

עם זאת, הכנסות החברה צמחו ב-24% לעומת שנה שעברה, וההכנסות מחטיבת הענן עמדו על 9 מיליארד דולר - מעט מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 9.1 מיליארד דולר.

מניית אמזון  צוללת בכ-7% במסחר המאוחר, לאחר שהחברה סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי של 2019. אמזון צופה ברבעון הרביעי הכנסות בטווח שבין 80 ל-86.5 מיליארד דולר - מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 87.4 מיליארד דולר ברבעון הבא, מה שעשוי להצביע על עונת חגים מאכזבת. גם מבחינת רווח תפעולי, החברה אכזבה וחזתה שיעמוד על בין 1.2 ל- 2.9 מיליארד ברבעון הבא, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח תפעולי של 4.19 מיליארד דולר ברבעון הבא.

"אנחנו מתכוננים להפוך את עונת החגים ה-25 שלנו לטובה ביותר אי-פעם עבור לקוחות פריים, עם מיליוני מוצרים שיהיו זמינים למשלוח תוך יום אחד", הצהיר מנכ"ל ומייסד החברה ג'ף בזוס. "לקוחות אוהבים את המעבר של המשלוח מיומיים ליום אחד, וכבר הזמינו מיליארדי פריטים בשילוח של יום השנה. מדובר בהשקעה גדולה, וזו ההחלטה הטובה לטווח הארוך עבור הלקוחות שלנו". אמזון השקיעה מעל ל-800 מיליון דולר ברבעון השני בהרחבת תוכנית המשלוחים שלה תוך יום אחד.

ההכנסות ברבעון זה כוללות את המכירות מימי המבצעים "פריים דיי", שאמזון מסרה כי מכרה בו יותר מבימי המכירות בלאק פריידי וסייבר מאנדיי יחד, עם מכירות של 175 מיליון פריטים ב-48 שעות.