ממשיכה להילחם בפייק ניוז: פייסבוק משיקה שירות חדשות

הרשת החברתית השיקה היום את פייסבוק ניוז עבור קבוצה של כ-200 אלף משתמשים בארה"ב, כאמצעי להעניק לקוראים שליטה רבה יותר על התכנים • באמצעות קיצור דרך המופיע בסרגל הכלים בתחתית האפליקציה, פייסבוק ניוז תפרסם תכנים חדשותיים מרשתות מובילות ומפרסומים מקומיים

מארק צוקרברג/ צילום: שאטרסטוק
מארק צוקרברג/ צילום: שאטרסטוק

למול ההאשמות כי הפיצה מודעות לא אמיתיות ואפשרה לפייק ניוז לגלוש דרך המסננים שלה, הרשת החברתית פייסבוק הודיעה כי היא יוצאת עם הכנסת תוכן חדשותי חדש - פייסבוק ניוז. הרשת החברתית השיקה היום (ו') את פייסבוק ניוז עבור קבוצה של כ-200 אלף משתמשי פייסבוק בארה"ב, כאמצעי להעניק לקוראים שליטה רבה יותר על התכנים שהם צורכים.

לפני למעלה משנה פורסם כי פייסבוק קרובה להכרזה על מספר תוכניות חדשותיות שיופקו עבור פלטפורמת הווידאו שלה Watch. ככל הנראה, ההכרזה תכלול תכנים מרשתות מובילות כמו פוקס ניוז ו-CNN, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". התוכניות ימומנו על-ידי פייסבוק ויהיו בלעדיות לפלטפורמה.

הכנסת תוכן חדשותי בלעדי לפלטפורמה היא חלק מהמאמץ של פייסבוק להילחם בפייק ניוז ולהביא תוכן אמין לרשת החברתית. לפי הדיווח, במסגרת השיחות המקדימות עם חברות החדשות, פייסבוק ביקשה מפרטנרים פוטנציאליים לפרט את הסטנדרטים האתיים שלהם, בין היתר לגבי תיקונים במקרה של טעויות בכתבות ודיווחים.

באמצעות קיצור דרך המופיע בסרגל הכלים בתחתית האפליקציה, פייסבוק ניוז תפרסם תכנים חדשותיים מרשתות מובילות וכמו כן מפרסומים מקומיים מרשתות מובילות, ביניהן ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, דאלאס-פורט וורת', פילדלפיה, יוסטון, וושינגטון די.סי., מיאמי, אטלנטה ובוסטון.

התכנים ותאמו למשתמשים באופן אישי על-ידי השימוש שהם עושים בפייסבוק: סיפורים טרנדיים, התאמה אישית ונושאים ספציפיים. לדברי פייסבוק, התכנים שיפורסמו מאכלסים כרטיסייה ייעודית - סיפורי היום - ותוכן מותאם אישית כמו דיווחים אזוריים ועצמאיים, שייבחר באופן אלגוריתמי.