לאחר ההשתלטות: תקציב הפרסום של קבוצת זאפה יוצא למכרז

לאחר השינוי במבנה הבעלות, קבוצת זאפה מחפשת משרד פרסום

חודשים ספורים לאחר השינוי במבנה הבעלות, מחפשת קבוצת זאפה משרד פרסום. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת בימים אלה מכרז בו מתמודדים משרדי הפרסום M&C סאצ'י, לעומק התודעה, והמשרד פרסום ארג'נטרו ופליקס. מהלך נוסף שמתבצע בימים אלה הוא החלפת משרד יחסי הציבור.

במסגרת המכרז, יתמודדו המשרדים על יצירת בקמפיין פרסום לפסטיבל גולדסטאר סאונד סיסטם המתקיים בכל שנה בחודש ינואר בהאנגר 11.

קבוצת זאפה הוקמה ב-2004 והיא מפרסמת לא מעט, בעיקר פרסום שנועד למלא את אולמותיה, אולם עד היום לא התקשרה עם משרד פרסום לצורך עבודה תדמיתית.

בעת הקמת הסניף הראשון ברמת החייל, נחשב הקונספט בזאפה חדשני במיוחד: שילוב של הופעות ואוכל. בשנים האחרונות גדלה זאפה באופן משמעותי וכיום היא חולשת על חלק ניכר של הופעות המוזיקה בישראל. כיום מחזיקה הקבוצה בבעלותה בנוסף לסניף הראשון ברמת החייל עוד שבעה מתחמי הופעות: בירושלים, בחיפה, בבנימינה (אמפי שוני), הרצליה, אמפי לייב פארק בראשון־לציון, כרם ברקן ובית גבריאל. גם היצע הפעילויות התרחב, וכיום מציעים בזאפה הופעות מתחומים נוספים כמו סטאנדאפ והרצאות.

זאפה הוקמה ע"י האחים יוני, נועם ורותי פיינגולד שהחזיקו רוב השנים בשליטה. ב-2014 רכש הבעלים של קבוצת GEG, גולן עינת, 40% מהמניות לפי שווי של 60 מיליון שקל. בתחילת 2019 הגדיל עינת את החזקתו ל-75%, ולפני שבועות ספורים הוא רכש את מלוא המניות שנותרו לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל.

קבוצת GEG שבבעלות גולן מחזיקה גם בארומה תל-אביב, רולדין וקפטן בורגר. משרד הפרסום M&C סאצ'י הנמנה על המתמודדים במכרז מטפל בתקציב הפרסום של רשת רולדין. נציין כי הפרסום של רולדין נחשב לוויזואלי מאוד ושם דגש רב על יכולות קריאטיביות. ייתכן ויש בזה מראה מקום לסוג הפרסום שיידרש גם עבור קבוצת זאפה.