קרן אינסייט, מהמשקיעות הפעילות בהייטק הישראלי, פותחת נציגות בת"א

הקרן האמריקאית השקיעה בישראל יותר מ-700 מיליון דולר בכ-15 חברות, בהן מאנדיי, צ'ק מרקס, לייטריקס ועוד

 

משרדי חברת Walkme / צילום : שלומי יוסף
משרדי חברת Walkme / צילום : שלומי יוסף

Insight Partners (אינסייט פרטנרס), אחת המשקיעות הבולטות בתעשיית ההייטק הישראלית בשנים האחרונות, פותחת נציגות בתל אביב. אלו המשרדים הראשונים של החברה מחוץ לארה"ב. אינסייט היא קבוצה של קרנות הון סיכון וקרנות השקעה פרטיות, שהשקיעה במהלך השנים ביותר מ-300 חברות.

בהודעה לעיתונות ציינו בקרן כי המטרה של פתיחת המשרדים בתל אביב היא חיזוק השקעותיה בתחום התוכנה. דניאל ארונוביץ, שהצטרף לאינסייט לפני כחמש שנים, עשה עלייה לישראל כדי להוביל את צוות ההשקעות המצומצם בישראל, שצפוי ללכת ולגדול.

לפי אינסייט, הקרן השקיעה בישראל בכ-15 חברות סכום כולל של יותר מ-700 מיליון דולר, והיא ממוקדת בחברות צמיחה. הקרן השקיעה במאנדיי, שמפתחת מערכת לניהול פרויקטים בארגונים; לייטריקס, שמפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה; Walkme, שפיתחה מערכת שמסייעת לגולשים באתרים ובאפליקציות; חברת אבטחת הסייבר צ'קמרקס; Jfrog, שפועלת בתחום של פיתוח אפליקציות ועוד.

בפברואר האחרון ביצעה אינסייט עסקה חריגה כשרכשה את הפורטפוליו של קרן ההון סיכון ג'נסיס תמורת מאות מיליוני דולרים. המטרה הראשונית הייתה להגדיל את האחזקות בחברות שבהן אינסייט כבר מושקעת, אך מכיוון שבסוף היא רכשה את כל הקרן, העסקה כללה גם רכישת אחזקות בחברות נוספות.

באינסייט ציינו כי הצוות של הקרן כולל מומחים בתוכנה, ולרשות הסטארט-אפים עומדים יותר מ-50 מלווי צמיחה המתמחים בכל ההיבטים התפעוליים.