אפל למשתמשי אייפון 5: עדכנו גרסה לפני שתאבדו גישה לשירותים בסיסיים

המשתמשים מתבקשים לדאוג לעדכן גרסה ל-iOS 10.3.4 לפני 3 בנובמבר - או שהמכשיר כבר לא יוכל לספק מיקום GPS מדויק, והגישה תאבד לשירותים שונים מבוססי אינטרנט כמו אימייל, דפדפן ספארי, חנות האפליקציות אפסטור, שירות האחסון אייקלאוד ועוד

אייפון 5 / צילום: שאטרסטוק
אייפון 5 / צילום: שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה אפל מזהירה את המשתמשים שמחזיקים במכשיר אייפון 5 שאם לא יעדכנו גרסה של מערכת ההפעלה בדחיפות, יאבדו גישה לשירותים בסיסיים. המשתמשים מתבקשים לדאוג לעדכן גרסה ל-iOS 10.3.4 לפני 3 בנובמבר - או שהמכשיר כבר לא יוכל לספק מיקום GPS מדויק והגישה תאבד לשירותים שונים מבוססי אינטרנט כמו אימייל, דפדפן ספארי, חנות האפליקציות אפסטור, שירות האחסון אייקלאוד ועוד.

בנוסף, אפל הזהירה את המשתמשים שאם לא יעדכנו את המכשיר עד אותו תאריך, וירצו לעדכן גרסה מאוחר יותר, הם כבר לא יוכלו לעשות זאת ישירות מהאייפון, אלא יאלצו לגבות את המכשיר באמצעות לפטופ כדי לבצע את העדכון, מאחר שעדכוני תוכנה אונליין והגיבוי באייקלאוד יפסיקו לפעול.

אייפון 5 הושק ב-2012 והחברה הפסיקה למכור דגמים שלו לפני יותר משש שנים. גם מכשירים ישנים נוספים של אפל דורשים את עדכון הגרסה הדחוף, בהם אייפון 4S, אייפד דור רביעי, אייפד 2 ואייפד עם תצוגת רטינה. אך אם מכשירים אלו לא יעודכנו הם לא צפויים לאבד גישה לשירותים רבים כל כך כמו במקרה של אייפון 5, ורק פיצ'ר ה-GPS בהם יושפע מכך.