בריטניה נערכת לבחירות בדצמבר הקרוב; האופוזיציה תתמוך בפיזור הפרלמנט

לפי הדיווחים בבריטניה, מפלגת הלייבור מעוניינת לקיים את הבחירות ב-9 בדצמבר, אולם אם הדבר לא יתאפשר, היא לא תתנגד לקיומם גם ב-12 בדצמבר

ג'רמי קורבין  יו"ר הלייבור / צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין יו"ר הלייבור / צילום: רויטרס

מפלגת ה"לייבור" שבאופוזיציה בבריטניה שינתה את עמדתה - ותתמוך בהקדמת הבחירות במדינה לדצמבר הקרוב; כך דיווחו היום (ג') כלי התקשורת הבריטים על סמך הודעות המפלגה ושיחות עם בכירים בה. הצבעה על הקדמת הבחירות עשויה להתקיים עוד הערב. רק אתמול הצביעה המפלגה נגד הקדמת בחירות שיזם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ל-12 בדצמבר.

לפי הדיווחים בבריטניה, המפלגה מעוניינת לקיים את הבחירות ב-9 בדצמבר, אולם אם הדבר לא יתאפשר, היא לא תתנגד לקיומם גם ב-12 בדצמבר. יושב ראש המפלגה, ג'רמי קורבין, אמר בהודעה לעיתונות כי "שמענו כעת מהאיחוד האירופי שדחיית מועד הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי אושרה... אנו נפתח כעת בקמפיין השאפתני והרדיקלי ביותר לשינוי שבריטניה ראתה אי פעם".

ספק אם ג'ונסון יצליח לאשר את הסכם ה"ברקזיט" שאושר בקריאה ראשונה בשבוע שעבר עד להליכה לבחירות - אם כלל ירצה לעשות זאת - אחרי שהפרלמנט דחה בשבוע שעבר את לוח הזמנים השאפתני לאישור הסכם. לפיכך מסתמן כי בריטניה תלך - בפעם השנייה בתוך שנתיים וחצי - למערכת בחירות נוספת שתעסוק בפרישה מהאיחוד האירופי.

האיחוד האירופי הסכים אתמול לדחות את תאריך הפרישה המיועד מה-31 באוקטובר 2019 ל-31 בינואר 2020 לכל המאוחר, כאשר יאפשר פרישה בריטית גם ב"תחנות יציאה" אחרות, כמו ה-1 בדצמבר או ה-1 בינואר 2020.