פייסבוק תזכיר לכם להתחסן: הרשת החברתית משיקה שירות חדש

פייסבוק משיקה כלי חדש בשם "רפואה מונעת" שיזכיר למשתמשים לבצע בדיקות רפואיות שונות, על בסיס נתונים כמו הגיל והמגדר של המשתמשים • בשלב הראשון הכלי זמין רק בארה"ב

הכלי החדש של פייסבוק preventive health / צילום: צילום מסך מיוטיוב
הכלי החדש של פייסבוק preventive health / צילום: צילום מסך מיוטיוב

פייסבוק משיקה כלי חדש בשם "רפואה מונעת" (Preventive Health) שיזכיר למשתמשים לבצע בדיקות רפואיות שונות, על בסיס נתונים כמו הגיל והמגדר של המשתמשים. בנוסף, פייסבוק גם תציג התראות למשתמשים במסגרת הכלי שיעודדו אותם לקבל חיסונים נגד שפעת, ואף תסמן מקומות בסביבתם בהם ניתן לקבל את החיסון. בשלב ראשון הכלי מושק עבור משתמשים בארה"ב בלבד, אך החברה הצהירה שבהמשך הוא יורחב ויוצע גם במדינות נוספות.

בנוסף להתראות, הכלי החדש גם מאפשר לבצע חיפוש אקטיבי שיאפשר למשתמשים לבדוק אילו בדיקות מומלצות עבורם על בסיס הנתונים שלהם.

ד"ר פרדי אבנוסי, קרדיולוג שמוביל את פעילויות פייסבוק בתחום הבריאות, הצהיר כי החברה משיקה את הכלי החדש בעקבות מחקרים שמצביעים על כך שמיליוני אנשים לא נוקטים היום בצעדים המניעתיים הנחוצים והזמינים לשמירה על בריאותם.

החברה משתפת פעולה עם מספר גופים במסגרת היוזמה, בהם איגוד הלב האמריקאי. אדוארדו סאנצ'ז, מנהל תחום המניעה באיגוד הצהיר כי "תרמנו מהתכנים והמשאבים שלנו לתכנית של פייסבוק כדי להעצים אמריקאים לעשות את הצעד הראשון כדי ללמוד ולפעול להורדת לחץ הדם, רמות הסוכר והכולסטרול בדם".