סמסונג חשפה קונספט חדש של טלפונים מתקפלים באופן אנכי

בסרטון שהציגה החברה נראה טלפון שמתקפל באופן אנכי, בתנועה דומה לשל מכשירי ה"צדפה" שהיו פופולריים בעבר

הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס
הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס

סמסונג סיפקה הצצה לקונספט חדש של טלפונים מתקפלים, במסגרת כנס המפתחים שלה שנערך אמש (ג'). בסרטון שהציגה נראה טלפון שמתקפל באופן אנכי, בתנועה דומה לשל מכשירי ה"צדפה" שהיו פופולריים בעבר. החברה השיקה בחודש שעבר את המכשיר המתקפל "גלקסי פולד", אשר מתקפל באופן אופקי. החברה הצהירה שהיא "חוקרת" את הקונספט החדש, ולא ברור עדיין אם היא מתכננת להוציא אותו באופן מסחרי.

הטלפונים המתקפלים הם חלק מקטגוריה חדשה של מכשירים היברידיים שמציעים למשתמשים טאבלטים וסמארטפון במכשיר אחד, כאשר המעבר בין שני המצבים נעשה באמצעות הקיפול. גלקסי פולד של סמסונג הושק בעלות של כמעט 2,000 דולר, וההשקה התעכבה במספר חודשים בעקבות תקלות במכשירים שהתגלו כשהחברה שלחה אותם לעיתונאים לצורך כתיבת ביקורות מקדימות.

בשבוע שעבר גם וואווי השיקה טלפון מתקפל, מכשיר המייט X, בסין בלבד במחיר של 17 אלף יואן (2,400 דולר). גם השקת המכשיר של וואווי התעכבה במספר חודשים, בשל בדיקות שונות שהחברה ערכה מול ספקי סלולר, לדברי וואווי. גם מיקרוסופט חשפה החודש בהפתעה סמארטפון מתקפל - Surface Duo, בכנס החומרה השנתי שלה, אך לא סיפקה פרטים מדויקים על מחירו או תאריך השקה.