פייסבוק עקפה את התחזיות לרבעון השלישי - המניה קופצת בשלב שלאחר המסחר

החברה רשמה הכנסות של 17.6 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 17.4 מיליארד דולר, ורווח למניה של 2.1 דולר, מעל הציפיות לרווח של 1.9 דולר • במונחי רווח נקי, פייסבוק הציגה רווח של 6.1 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 19%

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

ענקית הסושיאל פייסבוק  פרסמה הלילה (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019, ועברה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. מנייתה מזנקת בשלב שלאחר המסחר בכ-3% בשעה זו.

החברה רשמה הכנסות של 17.6 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 29% ומעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 17.4 מיליארד דולר, ורווח למניה של 2.1 דולר - מעל הציפיות לרווח של 1.9 דולר.

במונחי רווח נקי, פייסבוק הציגה רווח של 6.1 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 19%.

מספר המשתמשים היומיים הפעילים בפלטפורמה עומד על 1.62 מיליארד, מעט מעל הציפיות ל-1.61 מיליארד משתמשים, ומספר המשתמשים הפעילים בחודש הוא 2.45 מיליארד, בהתאם לציפיות. למרות זאת, ההכנסה הממוצעת לכל משתמש עומד ברבעון זה על 7.26 דולר, מעל לציפיות להכנסה ממוצעת למשתמש של 7.1 דולר.

פייסבוק הצהירה כי היא מעריכה ש-2.8 מיליארד אנשים השתמשו לפחות פעם בחודש לפחות אחת מ"משפחת האפליקציות" של החברה - פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר, נתון שעמד על 2.7 מיליארד איש ברבעון הראשון והשני של השנה. 2.2 מיליארד איש משתמשים באחת האפליקציות פעם ביום בממוצע.

מספר המשתמשים היומיים של פייסבוק באירופה עלה ל-288 מיליון לעומת 286 מיליון ברבעון השני, ובארה"ב וקנדה הוא עלה מ-187 מיליון ל-189 מיליון משתמשים יומיים.

הצמיחה בהכנסות נמוכה מ-30% ברבעון השלישי ברצף, בשל תחרות גוברת בתחום המודעות אונליין, בעיקר מצד אמזון שהופכת לשחקנית משמעותית יותר, אך פייסבוק מוצאת יותר דרכים להצמיח את השימוש במודעות באינסטגרם ובאמצעות פורמטים כמו סטוריז. 94% מהכנסות החברה ממודעות מגיע כעת מהכנסות ממודעות במובייל, לעומת 92% לפני שנה. יותר ויותר מודעות בפייסבוק עוברות מהניוז פיד לסטוריז.

פייסבוק הציגה דוחות חזקים למרות שמבחינה ציבורית, היא ממשיכה להיות תחת ביקורת רבה. רק בשבוע שעבר מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג התייצב לשימוע בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס שארך שש שעות, במהלכו התמודד עם שאלות נוקבות בנוגע ליוזמה של פייסבוק להשיק את מטבע הקריפטו ליברה, אך גם עם נושאים רבים נוספים. בין היתר, מחוקקים ביקרו את צוקרברג על המדיניות לפיה פוליטיקאים יכולים לפרסם בפלטפורמה מודעות עם מידע שקרי, מדיניות עליה הגן במסגרת נאום שנשא החודש באוניברסיטת ג'ורג'טאון על חשיבות חופש הביטוי.

פרט לביקורת מצד הקונגרס, החברה גם נמצאת תחת חקירות של מספר גופים שבוחנים את הפרקטיקות העסקיות של החברה - מחלקת המשפטים האמריקאית, 47 תובעים כלליים ממדינות ארה"ב ורשות הסחר הפדרלית (FTC), שכבר הטילה על פייסבוק קנס של 5 מיליארד דולר בקיץ. בנוסף, החברה מתמודדת עם קריאות לפירוקה מצד פוליטיקאים שונים, בראשם הסנטורית אליזבת' וורן, אחת המתמודדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית.

ברבעון האחרון פייסבוק החלה בשיתוף פעולה עם רשת ESPN שבבעלות דיסני לפיתוח תכני ספורט בלעדיים לפלטפורמת הוידאו פייסבוק ווטץ', השיקה את שירות הדייטינג שלה בארה"ב באינטגרציה של פיצ'רים מסוימים עם אינסטגרם, ורכשה את הסטארט-אפ CTRL-Labs, שמפתח תוכנה וצמיד שיאפשרו לאנשים לשלוט במחשבים באמצעות המוח. בנוסף, החודש פייסבוק השיקה את הדור השני של מכשירי הבית החכם שלה "פורטל" שמשמשים לביצוע שיחות וידאו, ובשבוע שעבר היא השיקה את "פייסבוק ניוז", פיצ'ר שמראה למשתמשי הרשת החברתית סיפורים חדשותיים שנבחרו באופן אישי.

"היה לנו רבעון טוב והקהילה והעסק שלנו ממשיכים לצמוח", הצהיר מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג. "אנחנו ממוקדים בהתקדמות בסוגיות חברתיות מרכזיות ובבניית חוויות חדשות שישפרו את חייהם של אנשים מסביב לעולם".