כך הופכת תעשיית הנדל"ן את הקנאביס לגימיק שיווקי

ברוכים הבאים לדור החדש של הבתים הפתוחים: יותר ויותר מתווכים בלוס אנג'לס החלו לשווק בתי יוקרה דרך מסיבות קנאביס

אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

בערב חמים של חודש ספטמבר התאספו כמה אורחים בחצר של אחוזה מודרנית בהוליווד הילס שעמדה למכירה, ומוערכת בשווי של 9.5 מיליון דולר, לארוחה בת שבע מנות. אבל במקום יין הוגש משכר מסוג אחר - שבעה טעמים של קנאביס אלקטרוני.

הטעמים היו "סגול סבא" - בטעם מתוק של ענבים וגרגרי יער עם ריח פרחים, "אננס אקספרס" - בטעם טרופי עם תוספת אנרגיה, ו"פרופיל עוגת חתונה" - ערבוב טעמים של פשטידת דובדבנים ועוגיות צופים. העשן מילא את האוויר והאורחים העלו זיכרונות וסיפרו על הפעם הראשונה שעישנו קנאביס. ברוכים הבאים לדור החדש של הבתים הפתוחים.

"זה כבר לא עניין של להתמסטל ולדפוק את הראש"

בלוס אנג'לס, שבה קנאביס לשימוש פרטי הפך חוקי מ-2016, תעשיית הנדל"ן מאמצת את הקנאביס כגימיק האחרון בשיווק אחוזות, בשוק צפוף בהיצע. מתווכי נדל"ן מארגנים מסיבות קנאביס. קבלן אחד של אחוזות בונה כעת "שמורות קנאביס" סודיות בבתים שהוא מקים.

מצדדי המגמה הזו אומרים שתעשיית הקנאביס היא מקור חדש יחסית של קונים לבתים יקרים. האירועים הבלתי רגילים הללו מושכים קונים שאחרת לא היו מגיעים. טיפוסים רבים בעלי כיסים עמוקים בהוליווד, כולל שחקנים ומפיקים, הם מעשנים פעילים של קנאביס, וגם מגדלים אותו.

אניס האוס, בית בלוס פליז שעוצב על ידי האדריכל פרנק לויד רייט, נמכר לאחרונה ב-18 מיליון דולר לחברה שקשורה לסינדי קפוביאנקו ורוברט רוזנהק, לדוגמה. השניים הם מייסדי לורד ג'ונס, חברה שמוכרת מוצרי בריאות ויופי עם קנאביס.

"זה כבר לא עניין של להתמסטל ולדפוק את הראש", אומרת ג'סיקה אולסון מקבוצת MOTA, מועדון חברים פרטי שייפתח בקרוב שסייע לארגן את הערב באותה אחוזה. "אנשי עסקים פוריים משתמשים בזה כדי לקדם יצירתיות".

"כשאני חושב על קנאביס אני לא חושב על בתי יוקרה"

המתנגדים לשיטת השיווק עם הקנאביס אומרים שהיא עלולה להרתיע קונים שהבית שהם שוקלים לרכוש קשור לקנאביס. המתווכים מנסים להשליך רשת דייגים רחבה ככל האפשר למשיכת לקוחות מכל הטעמים וההשקפות החברתיות, כמו גם קונים מחו"ל, ממקומות כמו המזרח התיכון או החוף המזרחי בארה"ב.

כמה מתווכים מערים כמו ניו יורק, שבהן הקנאביס לא חוקי, אומרים שהם לא יכולים להעלות על הדעת מסיבות קנאביס כאמצעי לשיווק בתי יוקרה. "כשאני חושב על קנאביס אני לא חושב על בתי יוקרה", אמר ג'ייסון הייבר מוורבורג ריאלטי מניו יורק, "קנאביס לא מעורר חשק לפעולה, הוא מעורר חשק לדוריטוס".

יתרה מזו, הדימוי של קנאביס אלקטרוני נפגע לאחרונה ממקרי המוות מסיגריות אלקטרוניות בארה"ב. הרשויות הפדרליות עדיין לא זיהו את הסיבה, אבל הם ממליצים להימנע ממוצרי vaping שמכילים את רכיב THC הפעיל של מריחואנה.

שיעור הכנת סיגריות קנאביס במקום סיור בבית

המסיבה בספטמבר הייתה אמורה להזניק מחדש את מכירת הבית שממוקם על טראשר אבניו באזור היוקרה Bird Streets של לוס אנג'לס, שכבר מוצע למכירה במחיר של 9.5 מיליון דולר. הנכס, עם ארבעה חדרי שינה, יצא לשוק בשנה שעברה במחיר של 13.25 מיליון דולר, ועבר כמה הורדות מחיר, עד שנמשך מהשוק ביולי. "היה צריך למתג אותו מחדש", אמר המתווך אנצו פיורה מסוכנות רבל ריל אסטייט.

ארוחת הערב כללה סופלה קולגן (סוג של חלבון) מגידים של בקר צלוי, רביולי עם קנאביס ואגוזי ברזיל פקורינו עם אצות מאודות. האורחים יכלו למזוג שמן זית עם קנאביס על המזון, וללגום קוקטייל ויסקי קינמון עם קנאביס. עלי צמח הקנאביס שימשו לקישוט הצלחות וניצלו מאוחר יותר בחמאת אפונה וטמפורה, כתוספת לסלטים. כמה אורחים קיבלו לאחר מכן עיסוי עם שמני קנאביס כשהם נהנים מנופי לוס אנג'לס.

הלילה הזה לא כלל כמעט סיורים בבית עצמו. היו חוברות שיווק שהונחו במיקום אסטרטגי, לצד דליי קוקטיילים של ג'ינג'ר ולימון. התברר שהאירוע תוכנן בעיקר כדי לקבל את הבאזז סביב הנכס, בעיקר במדיה החברתית, ולגרום לתעשיית סוכני התיווך לדבר עליו.

המתווך בן קוויברה אומר שהוא כבר הצליח עם התפיסה הזו. הוא מכר לאחרונה אחוזה ב-3.45 מיליון דולר בשרמן אוקס, קליפורניה, אחרי כמה מסיבות קנאביס. תחילה הוא משך 50 מתווכים מקומיים לראות את הבית עם שיעור הכנת סיגריות קנאביס, שבו הם למדו לקצור ולמיין את ניצני הצמח. אחר כך הוא ארגן מסיבה בסגנון מעבדה, שבה המשתתפים לבשו חלוקים לבנים. כ-100 אורחים נכחו באירוע הזה בעמק סאן פרננדו המרוחק. המיתוג של הבית היה: "בית הקנאביס".

"להשיג 100 ויותר אנשים ביום שישי בלילה היה משהו חסר תקדים", אמר קוויברה. "אנשים לא מגיעים לבית למכירה בעמק בימים שישי בלילה".