שטחי מסחר | פיצ'ר

מגדלים בני 24-40 קומות: החל שיווק פרויקט הכניסה לירושלים

רמ"י והעירייה פרסמו מכרז לשיווק המתחם הראשון (מתחם K) של פרויקט הכניסה לעיר שיכלול 20 מגדלים • מדובר במתחם של 300 דונם שעתיד להוות את רובע העסקים של הבירה

פרויקט הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן
פרויקט הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן

יוצאים לדרך. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, פרסמו מכרז לשיווק המתחם הראשון ברובע העסקים החדש של ירושלים. מדובר במתחם שנמצא בכניסה המערבית לירושלים, בין בנייני האומה לתחנת האוטובוסים המרכזית וליד תחנת הרכבת. הרובע, ששטחו 300 דונם, יכלול כ-20 מגדלים בני 40-24 קומות, בשטח של 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות.

המכרז הנוכחי כולל את מתחם K, שנמצא על שדרות שז"ר ליד תחנת הרכבת יצחק נבון. שטחו 4.5 דונם, ויש לו תב"ע בתוקף המאפשרת בינוי של שני מגדלים בני 36 קומות כל אחד לשימושי מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים, ששטחם הבנוי סה"כ עומד על 96,000 מ"ר. יש לציין כי רמ"י וחברת עדן מקדמות בימים אלה תב"ע חדשה שמבקשת להוסיף למגרש עוד זכויות ועוד שימושים.

מנכ"ל חברת עדן, אלון שפייזר, הסביר ל"גלובס" את מהות השינוי: "התב"ע החדשה כוללת את כל הכניסה לעיר ומוסיפה מתחמים שלא היו קודם. עשינו הגדלת תכסית וכתוצאה מזה השתנו הפרופורציות של המבנים ואנחנו מבקשים עכשיו עד 40 קומות. התב"ע החדשה מוסיפה גם "מגורים תומכי תעסוקה". זו אופציה של כל יזם, שיכול להמיר את שטחי התעסוקה בדירות להשכרה".

יצוין כי הקרקעות בתחום פרויקט הכניסה לעיר הינו בבעלויות שונות וזה מה שמכתיב את אופי הפיתוח. שפייזר: "יש מגרשים פרטיים שייבנו כל אחד בעיתו על ידי הבעלים של המגרש, יש מגרשים שבבעלות רמ"י והם מגרשים לשיווק, ואותם אנחנו משווקים במנות. המכרז שפורסם אתמול הוא המנה הראשונה. שיווק המגרשים תלוי בפינוי מגרשי האוטובוסים שנמצאים במקום. החלק השלישי של הכניסה לעיר זה בנייני האומה-הסיפור שם מורכב בגלל שהקרקע היא של קק"ל, אך הבניינים בבעלות הסוכנות. הם צריכים להסכים על מתווה מימוש הזכויות".

מה זה אומר מבחינת זמנים?

"כל הכניסה לעיר, בהגדרה, תהיה בעשר השנים הקרובות אתר בנייה. זה תהליך שלוקח זמן. אנחנו מצידנו נשתדל להשלים את פיתוח המרחב הציבורי בלי קשר לבניית הבניינים. בסופו של דבר יש גבול לכמה מטראז' השוק יוכל לקבל בבת אחת".

בירושלים מתוכננת תוספת תעסוקה במלחה, בתלפיות, במרכז העיר, בהר חוצבים ובגבעת רם. כמה מטרים תעסוקה צריך בירושלים?

שפייזר: "זאת שאלה מעניינת שמתחבטים בה הרבה שנים. מצד אחד השוק הוא כזה שאין משרדים גדולים. היחס של מטראז' תעסוקה לנפש בירושלים הוא מאד נמוך. אתה מתכנן מלאי ל-20 שנה קדימה ולכן המספר הזה לא מופרך".