גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פלונטר במגוריט: בעלי המניות המוסדיים וקרנות הפנסיה של חברה קדישא חלוקים על מינוי דח"צ

לאחרונה התכנסו בעלי המניות בקרן ההשקעה בנדל"ן כדי להצביע על שני מועמדים למשרה: עודד דולינסקי, שלמינויו התנגדו הגופים המוסדיים המחזיקים בקרן; ויגאל רונאי, שמועמדותו עלתה בהמלצת המוסדיים

חילוקי דעות בין הגופים המוסדיים לבין חלק מבעלי העניין בקרן ההשקעות בנדל"ן מגוריט  מונעים מינוי של דירקטור חיצוני (דח"צ) לחברה כבר תקופה לא קצרה, לאחר שהתנגדותו של כל צד למינוי מועמד מטעמו של הצד האחר הובילה למבוי סתום בנושא.

לאחרונה התכנסו בעלי המניות במגוריט כדי להצביע על שני מועמדים למשרה. האחד הוא עודד דולינסקי, שלמינויו התנגדו הגופים המוסדיים המחזיקים בקרן; והשני יגאל רונאי, שמועמדותו עלתה בהמלצת המוסדיים, ואשר למינויו התנגדו בעלי המניות הוותיקים במגוריט: קרנות הפנסיה של חברה קדישא וקופת העיר שע"י - קרנות לאלמנות ויתומים, שהיו שניים מהגופים המרכזיים שהשקיעו בהנפקת מגוריט בספטמבר 2016. כיום מחזיקה חברה קדישא כ-11.5% ממניות מגוריט וקופות העיר שע"י בכ-13%.

רונאי (55), הוא שם מוכר בשוק ההון המקומי, ובעבר כיהן בין היתר כיו"ר קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, וכראש החטיבה הפיננסית של בנק דיסקונט. דולינסקי (39) משמש כסמנכ"ל הכספים של חברת מרכזי הקניות רני צים.

מתוצאות אסיפת בעלי המניות של מגוריט שהתכנסה באחרונה לדון בנושא עולה כי בין המתנגדים למינויו של דולינסקי נכללו הפניקס, הראל, הכשרה ביטוח, מיטב דש, אלומות וגופי חיסכון המנוהלים בידי פסגות.  את מינויו של רונאי הכשילו, לעומת זאת, קרנות הפנסיה של חברה קדישא וקופות העיר שע"י.

המוסדיים, כאמור, תמכו כולם במינויו של רונאי, ובהם הפניקס, מי שהייתה גם היא אחת המשקיעות הבולטות בהנפקתה של מגוריט ומוגדרת כיום כבעלת עניין במגוריט, וגם הייתה זו שהעלתה את מועמדותו של רונאי על הפרק. כיום מחזיקה הפניקס, באמצעות בית ההשקעות אקסלנס, בכ-12% ממניות מגוריט.

שמו של דולינסקי כמועמד לדח"צ במגוריט עלה על הפרק כבר במהלך חודש אוגוסט, אולם לבקשת חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי ירד שמו מהפרק, ככל הידוע על רקע התנגדותם של המוסדיים.

בהמשך, "בעקבות פנייה שקיבלה החברה מאת הפניקס", עלה שמו של רונאי כמועמד לתפקיד, ואילו מגוריט מצידה העלתה שוב על הפרק את שמו של דולינסקי, ובעלי המניות נדרשו להכריע בין השניים - מה שכאמור הוביל למבוי סתום.

ככל הידוע, במגוריט פועלים בניסיון לפתור את הסוגיה, ומנסים לאתר מועמד שיהיה מקובל על שני הצדדים.

הממשל התאגידי מדורג כטעון שיפור

חילוקי הדעות בנוגע למינוי הדח"צ במגוריט אינם הפעם הראשונה שבה מתגלים פערים בין המעורבים בקרן ההשקעות בנוגע לאיוש הדירקטוריון. בסוף 2017, כשנה וחצי לאחר שפעילותה של מגוריט יצאה לדרך, החליטו לעזוב אותה שניים מהשמות הבולטים שליוו אותה - אייל גבאי, ששימש כיו"ר, ויעל אנדורן, שכיהנה כדירקטורית.

ככל הידוע, ברקע לעזיבת השניים, שהיו בעבר מבכירי משרד האוצר ואשר החזיקו בנתח ממניות חברת הניהול של מגוריט, עמדו חוסר הסכמות בינם לבין יזמי הקרן - עוה"ד ארז רוזנבוך וחיים ויספיש - בכמה סוגיות, ובהן מינויו של יצחק בורבא, ששמו עלה במסגרת חשודי פרשת ישראל ביתנו, לתפקיד דח"צ בחברה.

למרות המלצת אנטרופי להתנגד למינויו של בורבא, שככל הידוע התיק נגדו נסגר בלא כתב אישום, בעלי המניות אישרו את הצטרפותו לדירקטוריון, והוא חלק ממנו עד היום.

דוח של אנטרופי בעניין הממשל התאגידי של הקרן חושף כי נושא זה טעון שיפור, מה שעשוי לספק הסבר לרצונם של המוסדיים למנות דח"צ מטעמם בחברה.

אנטרופי מדרגת את הממשל התאגידי של מגוריט כטעון שיפור (To Be Improved), וזאת כשהיא מדורגת מתחת לממוצע בקטגוריות של אחריות תאגידית, מדיניות תגמול וביקורת - תחום שלגביו מציינים בין היתר, כי היקף שעות ביקורת הפנים שהוענקו למגוריט ב-2017-2018 הוא "דל באופן חריג ביחס לסדר גודל פעילות הקבוצה".

עוד מדרגת אנטרופי בטווח הממוצע את פעילות מגוריט בקטגוריית כשירות והתאמת הדירקטוריון, ומעל הממוצע את מבנה הדירקטוריון ואת זכויות בעלי מניות.

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון שנעשה לחוק הריט. מנכ"ל החברה הוא מתי דב, שבעברו כיהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים, והיו"ר הוא רוזנבוך. בתחילת חודש אוקטובר עדכנה מגוריט כי חתמה על הסכם אופציה לרכישת 55 דירות תמורת כ-137 מיליון שקל בשכונת יד אליהו שבתל-אביב, מידיה של חברת גינדי החזקות, וכן חתמה על הסכם אופציה להקצאת מניות לגינדי, תמורת כ-23 מיליון שקל.

מאז החלה להיסחר בספטמבר 2016, נחלשה מניית מגוריט בכ-10% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-310 מיליון שקל. 

עוד כתבות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט