"מכירת קרקעות שלא כדין": שני חשודים נעצרו בחשד להונאה

עפ"י החשד, אח ואחות בשנות ה-60 לחייהם משפרעם זייפו מסמכים כדי למכור קרקעות שלא שייכות להם • כחלק מהחקירה נעשה גם חיפוש במספר משרדי עורכי דין בצפון הארץ

הונאה / צילום: שאטרסטוק
הונאה / צילום: שאטרסטוק

צוות חקירה משותף של רשות המסים עם משמר הגבול הביא למעצרם של שני חשודים ולחקירתם של מספר עורכי דין בחשד להונאה, זיוף מסמכים ומכירת קרקעות שלא כדין בשווי מוערך של מיליוני שקלים - כך הותר לפרסום היום (א'). 

במוקד החקירה היה החשד שמספר עסקאות נדל"ן התבצעו בניגוד לחוק ולא על-ידי הבעלים החוקיים של הקרקע.

לפי הודעת רשות המסים, החקירה שמתנהל בחודשים האחרונים הביאה למעצרם של שני חשודים מרכזיים, אח ואחות בשנות ה-60 לחייהם משפרעם, לחיפוש במספר משרדי עורכי דין בצפון הארץ ולחקירתם של מספר עורכי דין.

על-פי החשד, השניים איתרו קרקעות שבעליהם החוקיים נפטרו לפני שנים רבות או עזבו את הארץ. בהודעה נכתב כי "על-פי החשד השניים זיפו מסמכים בכדי לנשל את בעליהם החוקיים של מספר קרקעות חקלאיות בשפרעם ובקריית אתא ובכדי למכור אותן לצד שלישי. בבסיס החשדות מסמכים מזויפים שככל הנראה הגישו השניים בניסיון להוכיח שאת הקרקעות הללו קנה אביהם שנפטר בשנת 1979, והן הועברו לאחות במסגרת הירושה שהותירה אימם לאחר שנפטרה בשנת 20,14 תוך מסירת ידיעות כוזבות ביודעין למשרדי מיסוי מקרקעין בנצרת ובחיפה".

על-פי החשד, השניים הצליחו להעביר את אחת הקרקעות על שמה של החשודה, והצליחו למכור קרקעות נוספות בתמורה למיליוני שקלים. 

מעצרם של השניים, שנעצרו ב-29 בנובמבר, הוארך היום עד יום חמישי הקרוב.

"מדובר בחשדות כבדים של הלבנת הון, זיוף מסמכים והונאת רשויות המס ורישום המקרקעין. מטריד לחשוב שעבריינים ועורכי דין יכולים לחבור יחד בכדי לנשל מקרקעות את בעליהם החוקיים בגלל בצע-כסף", הדגיש אחד מקציני מג"ב הממונים על החקירה.