עסקת ענק למגדל ואלייד: רכשו את המרכז המסחרי "פסגות ירושלים" בכ-170 מיליון שקל

המרכז המסחרי שאותו רכשו החברות נמצא בשכונת רוממה בבירה • הרכישה תניב להן תשואה שנתית של 7.7%, ושופרסל היא השוכרת המרכזית בו • עסקה זו ייחודית בהשוואה לעסקות אחרות שמגדל ביצעה באחרונה

מרכז מסחרי פסגות ירושלים / צילום: רפי קוץ
מרכז מסחרי פסגות ירושלים / צילום: רפי קוץ

מגדל חברה לביטוח  (65%) וחברת אלייד (35%) רכשו את מלוא הזכויות במרכז המסחר "פסגות ירושלים" בשכונת רוממה בירושלים, בתמורה לכ-170 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. מדובר במרכז מסחרי חדש, שאותו יזמו החברות קרסו נדל"ן, אקה נדל"ן, וטעמן נדל"ן. הקמת המרכז הושלמה והוא מאוכלס בשיעור תפוסה של כ-90%.

"פסגות ירושלים" הוא מרכז מסחרי חדש, שמעליו הוקמו חמישה מבני מגורים של 276 יחידות דיור. הוא ממוקם בסמוך לכניסה הראשית לבירה מכביש 1 ומדרך בגין ושטחו הכולל הוא 9,800 מ"ר, מהם כ-7,500 מ"ר הם שטחי מסחר שבהם הוקמו כ-20 חנויות של רשתות קמעוניות הפונות למגזר החרדי. המתחם כולל גם 250 מקומות חניה בחניון, המשתרע על שטח של כ-8,950 מ"ר.

השוכרת המרכזית במרכז היא רשת שופרסל , שחתמה על הסכם לשכירות ארוכת טווח של שמונה שנים בשטח של כ-5,000 מ"ר; לשופרסל שתי תקופות אופציה נוספות, לשמונה שנים כל אחת. שטחים נוספים במרכז הושכרו לרשתות מובילות נוספות במגזר החרדי, כגון רשת חנויות אופטיקה הלפרין.

שכונת רוממה ממוקמת בסמוך לכניסה לעיר, גובלת מצפון וממערב באזור התעשייה, ממזרח בשדרות שרי ישראל ומדרום בדרך יפו. השכונה מאופיינת בצדה הדרום מזרחי בבתי מגורים בבנייה רווייה ובצדה הצפוני במוסכים ומבני תעשייה ותיקים חד קומתיים. בסביבה הקרובה ממוקמים תחנת כיבוי אש, רשות השידור, מעבדות רפא, מבנה התחנה המרכזית, ביטוח לאומי, בזק, בית יהב, לצד בתי מלון שערי ירושלים וג'רוזלם גולד. בשכונה מתגוררים כ-40,000 תושבים.

עסקה ייחודית עבור מגדל

שורשי העסקה נעוצים עוד לפני ארבע שנים, והיא מומשה בפועל רק עתה, עם השלמת הבנייה והאכלוס. ההערכה, כי החברות הרוכשות יזכו בתשואה שנתית של 7.7%, כ-170 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

אנשי נדל"ן הפועלים בעיר מסבירים, כי המרכז ממוקם בלב שכונת רוממה שמצויה בשנים האחרונות בתנופת בנייה. המרכז פונה למגזר החרדי ובהתאם, ממוקם בסמיכות רבה למרכזיהן של שלוש קהילות חרדיות גדולות - גור, בעלז ובויאן, המהוות כוח צרכני גדול.

מדובר בעסקה ייחודית, בהשוואה לעסקות אחרות שמגדל ביצעה באחרונה. כך למשל, חתמה על הסכם לרכישת מגרש המיועד לבניית מגדל "עלית" במתחם הבורסה ברמת גן מקבוצת יהלומנים המחזיקה במגרש, תמורת 325 מיליון שקל, ורכשה את מתחם אלביט באזור התעשייה החדש בנתניה ב-223 מיליון שקל.

עסקה זאת צנועה יותר, אך עומדת בקנה אחד עם אסטרטגיית ההשקעות של החברה, להשקיע בפרויקטים של נדל"ן מסחרי שכונתי מניב, שבהם נחתמו הסכמים עם דיירי עוגן, כאשר מגדל מממשת את העסקה רק כאשר הפרויקט מתחיל להניב.