חוקר להב שאיים על עד המדינה ניר חפץ סיים את שירותו במשטרה

יניב פלג חקר את ניר חפץ ואיים עליו לכאורה בחשיפת הפרטים המביכים אודותיו, תוך איום כי תיפול עליו "פצצה" שעלולה לפגוע בו ובמשפחתו אם לא ישתף פעולה עם המשטרה • ל"גלובס" נודע כי היועמ"ש יבחן את הטענות להפעלת לחץ פסול על חפץ

ניר חפץ / צילום: יהודה שגב
ניר חפץ / צילום: יהודה שגב

חוקר להב 433 יניב פלג, שחקר בימים הראשונים למעצרו את ניר חפץ תוך חציית קווים אדומים לכאורה, סיים את שירותו בלהב ובמשטרת ישראל בכלל - כך נודע ל"גלובס".

פלג חקר את ניר חפץ ואיים עליו לכאורה בחשיפת הפרטים המביכים אודותיו, תוך איום כי תיפול עליו "פצצה" שעלולה לפגוע בו ובמשפחתו אם לא ישתף פעולה עם המשטרה. מלבד זאת, פלג אף שידל את חפץ, באופן פסול ואסור, להחליף את עורך דינו כדי להניעו כאמור לשתף פעולה עם המשטרה.

אתמול (ג') הגיבה המשטרה לפרסומים אודות התנהלות חוקרי להב בפרשה זו, והתנערה מכל הטענות נגד המשטרה: "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על-ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ראש להב 433 וראש אח"מ. אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכול בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה, הרי שהיא שגויה מיסודה".

יש לציין כי בניגוד לגיבוי במשטרה לפעולות החוקרים, במשרד המשפטים רואים את הדברים אחרת, ול"גלובס" נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יבחן ברצינות את הטענות להפעלת לחץ פסול על ניר חפץ בכוונה להניעו לשתף פעולה עם המשטרה.

ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי התנהלות חוקר המשטרה בעניין זה הובאה לידיעתו של היועמ"ש בשימוע, ולאחרונה הוא הבהיר כי לא יאפשר פגיעה בזכויות חשודים ושימוש באמצעי חקירה פסולים, ויטפל בחומרה אם יתברר כי אכן הופעלו לחצים פסולים על חפץ בחקירותיו. כל זאת בנפרד ולא תלות בשאלת המשקל הראייתי של עדויות חפץ והיכולת להתבסס עליו בבית המשפט.

עוד נודע ל"גלובס" כי ראש יאח"ה דאז, נצ"מ יואב תלם, הבהיר לניר חפץ כי לא יערבו את משפחתו ולא יהלכו עליו אימים בנקודה זו, בתגובה לחשש שהעלה בעניין. זאת בניגוד להתבטאויות חמורות אחרות של קצין אחר שניהל את חקירות חפץ בתחילת הדרך, מהן לכאורה עלה ההפך.

במשטרה סירבו להתייחס לנסיבות סיום שירותו של החוקר פלג, ונמסר בתגובה כי "אין בכוונתנו להתייחס לנושא".