מנדלבליט וניצן: "לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע של ראש הממשלה"

"דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו", נכתב בתגובה הרשמית של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן על דבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה מוקדם יותר במליאת הכנסת

פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: איל יצהר
פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: איל יצהר

"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת. בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון, וכי ראשי המערכת 'מגוננים על עבריינים' ו'מאפשרים לריקבון להשתלט'. דברים אלה חמורים ביותר ומעוותים את המציאות" - כך נכתב הערב (ד') בתגובה רשמית של היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה במליאת הכנסת היום.

"עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק, ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור. זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות", כך כותבים מנדלבליט וניצן על תקיפתו הפומבית של השר אמיר אוחנה. השניים הוסיפו כי לא ייכנעו לאיומים, וכי "דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו".

השניים התייחסו בנוסף לסדרת ההתייחסויות האחרונה למערכת המשפט בישראל: "דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור".

בנוגע לשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נכתב כי "אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו. כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים 'שימוע פומבי' נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ,ולנוכח הרצון להימנע מ'קרקס תקשורתי'". מנדלבליט וניצן טוענים כי נעשה "ניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק".

בנוגע לטענות להפעלת לחץ לא ראוי על עדי המדינה מטעם המשטרה, נכתב כי "הדיונים הללו מתנהלים באופן יסודי ומעמיק, ובמסגרתם נבחנות כל טענותיהם של הסנגורים שהוצגו בשימוע, לרבות הטענות הנוגעות לחקירתם של עדי המדינה. אנו מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, ולהקפדה על מקצועיות. לפיכך, וכפי שכבר הבהרנו, ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, הדבר יטופל כנדרש".