היזמים שעמדו מאחורי האקזיט של גוגל בישראל עשו זאת שוב: אובימו נמכרת ל-Quotient האמריקאית

היזמים שעמדו מאחורי האקזיט של גוגל בישראל עשו זאת שוב: אובימו נמכרת ל-Quotient האמריקאית אובימו, מפתחת טכנולוגיית איסוף מידע מבוססת מיקום, המיועדת לשיפור האפקטיביות של שיווק בקמפיינים דיגיטיליים

המשרדים של Quotient בקליפורניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
המשרדים של Quotient בקליפורניה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת Quotient Technology האמריקאית הודיעה אמש (ד'), כי תרכוש את חברת האד-טק הישראלית אובימו. הנרכשת לא חשפה את סכום העסקה, אך לפי גורמים המעורים בפרטים הוא עמד על כמה עשרות מיליוני דולרים.

Quotient היא חברה ציבורית הנסחרת בנסדא"ק לפי שווי של 840 מיליון דולר. היא מתמחה בקופונים ובקידום מותגים ויצירת קשר בינם לקמעונאים, על גבי פלטפורמה דיגיטלית אותה היא מפתחת ומפעילה. אובימו הוקמה ב-2013 על ידי המנכ"ל רן בן יאיר, סמנכ"ל הטכנולוגיה, עודד פונץ, סמנכ"ל התפעול גלעד אמיתי והמנהל האמנותי אודי גרף. אובימו מפתחת טכנולוגית איסוף מידע מבוססת מיקום, המיועדת לשיפור האפקטיביות של שיווק בקמפיינים דיגיטלים. עד הרכישה, החברה גייסה 9.5 מיליון דולר בסה"כ, ממשקיעים בהם פיטנגו, אוורקראוד, יאהו יפן, והמשקיע הפרטי אייל גורה.

בן יאיר, פונץ וגרף עומדים שלושתם מאחורי הרכישה הראשונה של גוגל בישראל - השלושה היו בין היזמים שהקימו את חברת Labpixies, שפיתחה וידג'טים מותאמים אישית לגולשי עמוד הבית הפרסונלי של גוגל וכן לאייפון ולאנדרואיד, ונמכרה לגוגל ב-25 מיליון דולר ב-2010. שלוש שנים אחרי העסקה ההיא השלושה פרשו מגוגל והקימו את אובימו, שבונה פלטפורמה לפרסום מבוסס מיקום למובייל, שעדיין לא נחשפה בתקשורת.

בעקבות הרכישה, Quotient מסרה בהודעתה כי הטכנולוגיה של אובימו חיזקה את יכולות פילוח הקהלים שלה, דבר שיאיץ את הפיתוח של "פטלפורמת שירות עצמי" חדשה. אובימו מספקת כיום לאנשי השיווק פלטפורמה לניהול קמפיינים של מודעות פרסום בפלטפורמות שונות, הכוללות כלי בידינג לרכישת מודעות ושירות עצמי לניהולן. הפלטפורמה מספקת תובנות עסקיות מבוססות מיקום שמאפשרות לתכנן את הקמפיין באופן מושכל בזמן אמת.

Quotient ואובימו שיתפו פעולה בשנים האחרונות, אך בחברה מקווים כי השילוב שלה לתוך הפלטפורמה של Quotient ושילוב של נתוני המיקום של אובימו עם נתוני הקניות של Quotient, ישפר את ביצועי הקמפיינים עבור הלקוחות של שתי החברות.

את Quotient ייצגו בעסקה עורכי הדין דייויד רונס, אירה אבנטל, אופיר לוי, בן סנדלר, ברי לבנפלד וחיים כהן ממשרד יגאל ארנון ושות'. את החברה הישראלית ייצג משרד הירש-פלק.