"מרוצים מהתוצאות הפיננסיות והתפעוליות ברבעון קודר לחברה": דוחות טובים לסולאראדג' עם הכנסות שיא

ברבעון השלישי, בו נפטר המייסד גיא סלע, רשמה סולאראדג' צמיחה של 73.5% בהכנסות לכ-411 מיליון דולר •  החברה, הפועלת בתחום המערכות לאנרגיה סולארית, נסחרת בשווי של 3.8 מיליארד דולר לאחר שהגיבה לדוחות בירידה

חברת סולאראדג' , המספקת מערכות לאופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית, פרסמה דוחות טובים לסיכום הרבעון השלישי ולצידם תחזית חיובית לרבעון הרביעי, אך למרות זאת מנייתה ירדה אמש במסחר המאוחר בנאסד"ק ב-3.5%. לאחר הירידה, מניית סולאראדג' רחוקה ב-18% מהשיא שאליו טיפסה רק לפני כשבועיים וחצי, אך היא נסחרת במחיר כמעט כפול מזה שנסחרה בו לפני שנה. שווי השוק של החברה הוא כ-3.8 מיליארד דולר.

הרבעון השלישי היה רבעון משמעותי לסולאראדג', לא במובן של התוצאות אלא בהקשר של הנהלת החברה. במהלך הרבעון מונה נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידת 8200, ליו"ר משותף במטרה לסייע למייסד גיא סלע בעת מחלתו. זמן קצר לאחר מכן החליף צבי לנדאו, סגן הנשיא למכירות, את סלע בתפקיד המנכ"ל, וכעבור מספר ימים נודע כי סלע נפטר בגיל 54.

ברבעון האחרון, שהיה בחלקו תחת ניהולו של סלע, החברה רשמה צמיחה של 73.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל (בין היתר בזכות תרומת רכישות שבוצעו) לכ-411 מיליון דולר. מתוך ההכנסות, כ-388 מיליון דולר הגיעו מהתחום הסולארי, שהוא התחום המסורתי של החברה. בשנים האחרונות התרחבה סולאראדג' גם לתחומים אחרים באמצעות הרכישות שביצעה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הסתכם ב-41.6 מיליון דולר, ירידה מ-45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ואילו הרווח הנקי Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, גדל ב-29.2% ל-63.6 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.21 דולר, גבוה ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים.

צפי לצמיחה של כ-52% בהכנסות השנתיות 

מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה בקצת יותר ממיליארד דולר, צמיחה של 49.6% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-93.8 מיליון דולר, ירידה של 19.1%, והרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-15.9% לכ-146 מיליון דולר. הפער ביניהם מוסבר בין היתר בגידול בהוצאות התגמולים ההוניים לעובדים ובהפחתה של נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו.

ברבעון הרביעי סולאראדג' מצפה להכנסות של 410-420 מיליון דולר, כאשר התחום הסולארי יתרום 388-398 מיליון דולר להכנסות. זאת, בהשוואה לתחזית האנליסטים שהייתה להכנסות כוללות של כ-394 מיליון דולר. בכך תסתיים שנת 2019 עם הכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר, צמיחה של כ-52% ביחס לשנת 2018. לפי תחזית החברה, הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי צפויה להגיע ל-32%-34% (לעומת 35.1% ברבעון השלישי) והרווח הגולמי מהתחום הסולארי יהיה 33%-35%.

"הביצועים שלנו ברבעון היו ברף העליון של התחזיות, עם הכנסות שיא, רווחיות שיא על בסיס Non-GAAP ושיא בתזרים המזומנים", אמר המנכ"ל בפועל וסגן הנשיא למכירות, לנדאו. "בעוד שאנחנו מרוצים מהתוצאות הפיננסיות והתפעוליות, זה היה רבעון קודר לחברה בשל מותו בטרם עת של גיא סלע, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סולאראדג'. גיא היה לא רק היו"ר והמנכ"ל אלא גם איש חזון טכנולוגי, מודל לחיקוי וחבר יקר שיחסר מאוד. הנהלת סולאראדג' מחויבת להמשך החתירה למצוינות וחדשנות. אנחנו מאמינים שאנחנו בעמדה טובה להמשך צמיחה, גם בעסקי הליבה שלנו וגם בעסקים החדשים שרכשנו", ציין לנדאו.