קנביט מדווחת על המשך מו"מ מתקדם עם תיקון עולם ודחיית הדדליין להשלמת ההסכם

כדי לעמוד בהסכם, על תיקון עולם לגייס עד 10 מיליון דולר עד מועד חתימת ההסכם המפורט, בעוד מספר חודשים

 

יפעת קריב, מנכ"ל קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס
יפעת קריב, מנכ"ל קנביט / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת קנביט  הבורסאית, הנערכת לתחילת פעילות מסחרית בשוק הקנאביס, הודיעה כי המו"מ שלה לרכישת חברת תיקון עולם ממשיך להתקדם, אך המועד האחרון לחתימה נדחה מ-10 בנובמבר ל-24 בנובמבר. זאת, כדי שתהיה שהות לחברות לרדת לעומקם של מספר סעיפים בהסכם. החברה מעריכה בדיווח כי העסקה תושלם עד סוף השנה.

מניית קנביט שומרת על ערכה, והחברה נסחרת לפי שווי של 227 מיליון שקל.

קנביט רוכשת את תיקון עולם ב-42 מיליון דולר ועוד 4.99% ממניות קנביט (ועוד 18 מיליון דולר אם החברה תגיע להכנסות של מעל מיליארד שקל). במועד חתימת העסקה, על קנביט לשלם לתיקון עולם 10 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השני, לקנביט ישנם 58 מיליון שקל בקופת המזומנים כך שהחברה לא צפויה להיתקל בקושי לעמוד בדרישות שלב זה.

תיקון עולם הוותיקה הייתה החברה בעלת נתח השוק הגדול ביותר בשוק הקנאביס הישראלי. בעלי תיקון עולם, צחי כהן, הנחשב למייסד תחום הקאנביס בישראל, נאלץ למכור את החברה משום שלא אושר על-ידי משטרת ישראל להיות בעל שליטה בחברת קנאביס. על רקע זה הוקפאה פעילות תיקון עולם בתחילת 2019. זה היה אחד הגורמים למחסור בקנאביס בשוק בחודשים האחרונים. כאשר הסכים כהן למכור את פעילות תיקון עולם בארץ, והודיע על חתימת מזכר ההבנות עם קנביט, שוחררו מוצרי תיקון עולם לשוק והחברה חזרה לפעול, כך שמוצריה שבו להיות זמינים מסוכות, אם כי לא בכמויות המספיקות כדי לחסל את המחסור.

אחרי רכישת תיקון עולם, קנביט תחזיק בחוות הגידול של תיקון עולם בכפר יהושע, ובמפעל עיבוד קנאביס בציפורית, הנחשב לאחד הגדולים והמתקדמים בארץ. כמו כן לקנביט פעילות עצמאית, חוות גידול ביישוב נאות הכיכר, אשר ככל הנראה תהיה רשאית ליצר קנאביס באופן מסחרי תוך כמה חודשים. מקום הייצור של הקנאביס אינו מחייב את החברה מבחינת מיתוג המוצר. היא תוכל להשתמש בזני הקנאביס של תיקון עולם, או בזנים ששייכים כרגע לקנביט, בכל אחת משתי החממות, ולמתג את המוצרים "תיקון עולם" או "קנביט" לפי בחירתה. ככל הנראה היא תרצה להשתמש במותג תיקון עולם, שכבר נבנה לו מוניטין בשוק, בעיקר בקרב הצרכנים הוותיקים.

קנביט מנוהלת על-ידי הח"כ לשעבר יפעת קריב, ונמצאת בשליטה בפועל של ברק רוזן, באמצעות ירון נאור המחזיק 30% מהחברה בנאמנות עבור רוזן, עד שיקבל אישור מן המשטרה כי הוא מורשה להיות בעלים של חברת קנאביס. יו"ר החברה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו.