פיצ'ר חדש בוואטסאפ יאפשר ללקוחות עסקיים להציג קטלוג של מוצריהם

מטרת הפיצ'ר היא להקל על עסקים לתת את כלל המידע ללקוחותיהם דרך האפליקציה

וואטסאפ / צילום: shutterstock
וואטסאפ / צילום: shutterstock

וואטסאפ הכריזה על פיצ'ר חדש עבור לקוחותיה העסקיים, שיאפשר להם, לפי החברה, להשתמש באפליקציה כדי להציג מעין "חלון ראווה" של הסחורות והשירותים שהם מציעים.

הפיצ'ר החדש נקרא "קטלוגים" ומאפשר ללקוחות וואטסאפ לעסקים להציג באזור ייעודי בפרופיל את כלל הפריטים שלהם למכירה, לצד תמונות, תיאורי המוצרים ומחיריהם. בנוסף, המשתמשים העסקיים יוכלו לשתף פריט מהקטלוג בצירוף המידע עליו במהלך שיחה עם לקוחות בצ'ט.

קטלוגים ללקוחות עסקיים בוואטסאפ / צילום: צילום מסך, גלובס
 קטלוגים ללקוחות עסקיים בוואטסאפ / צילום: צילום מסך, גלובס

בשלב ראשון פיצ'ר הקטלוגים יהיה זמין בברזיל, בגרמניה, בהודו, באינדונזיה, במקסיקו, בבריטניה ובארה"ב, והחברה הכריזה כי יהיה זמין באופן גלובלי "בקרוב", אך לא סיפקה לוח זמנים להשקה רחבה יותר.

מטרת הפיצ'ר היא להקל על עסקים לתת את כלל המידע ללקוחותיהם דרך האפליקציה, ועמרית פל, מנהל מוצר בוואטסאפ, אמר ל"רויטרס" כי "אנחנו שומעים בכל יום מעסקים שהם פוגשים לקוחות דרך וואטסאפ, במקום לשלוח אותם לאתר האינטרנט".

פייסבוק רכשה את אפליקציית הצ'ט הפופולרית וואטסאפ ב-2014 תמורת 19 מיליארד דולר, והפיצ'ר החדש הוא ככל הנראה צעד נוסף בניסיון לבצע מוניטיזציה בשירות ולגוון את מודל ההכנסות של פייסבוק שמתבסס בעיקר על פרסומות. המיקוד החדש של פייסבוק באינטראקציות פרטיות ומאובטחות ובאינטגרציה של שלל שירותי החברה מאפשר לה מיקוד גובר באפיקי הכנסה כמו מסחר מקוון ותשלומים דיגיטליים. מוקדם יותר השנה החברה מסרה כי 5 מיליון לקוחות משתמשים באפליקציית וואטסאפ לעסקים.