לאחר שצומצם: מענק פרישה של יותר מחצי מיליון שקל אושר לשולם לפידות בדסק"ש

עלות שכרו של לפידות בשלוש שנותיו בקבוצת דסק"ש-אי.די.בי עמדה על כמעט 30 מיליון שקל - רובה בתגמול הוני

שולם לפידות. קיבל 8.5 מיליון שקל/צילום: יונתן בלום
שולם לפידות. קיבל 8.5 מיליון שקל/צילום: יונתן בלום

חודשים ספורים לאחר שהודיע שולם לפידות על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל אי.די.בי-דסק"ש (דיסקונט השקעות), בעלי המניות של זו האחרונה אישרו לו ברוב גורף מענק פרישה של 522 אלף שקל - סכום המשקף 4 משכורות חודשיות ברוטו בתפקידו כמנכ"ל דסק"ש. כך עולה מהודעה שפרסמה דסק"ש רגע לאחר סיום המסחר ביום חמישי. סכום המענק שאושר לו נקבע על ההיקף הנוכחי, לאחר שתחילה דסק"ש ביקשה להעניק לו 672 אלף שקל, אולם צמצמה את התמורה "לאחר מגעים שניהלה החברה עם חברה המייעצת למשקיעים מוסדיים ובהסכמת לפידות".

חברי ועדת התגמול ודירקטוריון דסק"ש ציינו בין היתר כי "מענק הפרישה המוצע, הינו סביר והוגן", וכי תנאי הפרישה של לפידות "הינם בהתאם לטווח המקובל". לפידות כיהן כממלא מקום מנכ"ל דסק"ש מתחילת שנת 2016, ומונה למנכ"ל החברה באוגוסט אותה שנה, תפקיד אותו מילא עד חודש ספטמבר האחרון, אחרי שהודיע בחודש יוני על רצונו לסיים את התפקיד (במקומו נכנס לתפקיד ערן סער).

בתפקידו כמנכ"ל דסק"ש כיהן לפידות בהיקף משרה של 75%, והיתרה הוקדשה לניהול קבוצת אי.די.בי פתוח - שתיהן בשליטתו של אדוארדו אלשטיין. בהתאם לתגמול שאושר לו כעת, בדסק"ש מעריכים כי עלות העסקתו השנתית של לפידות ב-2019 תסתכם בכ-1.4 מיליון שקל. במהלך שנותיו בראשות דסק"ש ואי.די.בי נהנה לפידות מתגמולים מפנקים למדי, חלק ניכר מהן כרכיב מנייתי, ובשנה שעברה עלות העסקתו בשתי החברות יחד הצטברה ל-6.4 מיליון שקל. בשלוש שנים עמדה עלות שכרו על כמעט 30 מיליון שקל - רובה בתגמול הוני. 

בחודש ספטמבר האחרון עלה שמו של לפידות לכותרות כשחבר לאלכס שניידר ברכישת חלקה של קבוצת הביטוח והפיננסים הראל בחברת הנדל"ן מישורים, עם השקעה של כ-10 מיליון שקל תמורת כ-3% מהון החברה, וחלקו של שניידר ברכישה הגיע ל-16 מיליון שקל. השניים הודיעו לחברה כי החל ממועד הרכישה "יש לראות בהם מחזיקים יחד", כך שחלקו של שניידר במישורים יחד עם לפידות הגיע לכ-45% מההון.