אמזון עולה עם תרגום לעברית ויוצאת במבצע שילוח חינם לישראל

זאת בקנייה מעל 49 דולר • המבצע אומנם לא חל כאמור על כל המוצרים הנמכרים באמזון, אבל רבים מהם, בקטגוריות השונות, כן נכללים בו

חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ענקית המסחר המקוון אמזון לא מתכוונת לעמוד מהצד ולראות איך האתרים הסינים סופרים כסף מהגולשים שמסתערים על מבצעים בכל העולם. בדיוק בתזמון של יום הרווקים הסיני (11.11), יצאה אמזון במפתיע במבצע שילוח חינם לישראל (בקנייה מעל 49 דולר). לא כל המוצרים נכללים בשילוח החינמי לישראל, אך אלפי מוצרים בקטגוריות השונות בפנים. 

עוד נעדכן כי אתר אמזון הבינלאומי כולל מעתה תרגום חדש לעברית. נדגיש כי מדובר באתר אמזון העולמי, ולא בפלטפורמת אמזון הישראלית שהושקה לאחרונה ושכוללת רק מוכרים בישראל. 

האתר הבינלאומי של אמזון בעברית / צילום: צילום מסך, גלובס
 האתר הבינלאומי של אמזון בעברית / צילום: צילום מסך, גלובס

באשר למבצע הכולל שילוח חינם באתר הבינלאומי לישראל, הוא אומנם לא חל כאמור על כל המוצרים הנמכרים באמזון, אבל רבים מהם, בקטגוריות השונות, כן נכללים בו. על המוצרים שנכללים במבצע מצוין: "FREE Shipping to Israel". אפשר גם לחפש מוצרים בחנויות של מוכרים מסוימים שנכללים במבצע.

לאחרונה השיקה אמזון את פעילותה בישראל אחרי הכנות וטיזרים אינסוף. אלא שמדובר בפלטפורמת מכירות בלבד, המארחת סוחרים ישראלים שלרבים מהם יש אתר מכירתי עצמאי משלהם. לא במקרה במתכונת הזו אמזון ישראל לא שברה את השוק המקומי, ולמעשה היא פועלת בהיקפים מצומצמים למדי. עדיין רוב הישראלים מעדיפים לרכוש מאתרים בינלאומיים וליהנות מתקרת הפטור ממע"מ וממבחר אינסופי.

הכנסת השפה העברית לאתר הבינלאומי היא מהלך גדול בהרבה מאשר כניסת אמזון לישראל עם האתר כאמור. עברית נכנסת לארסנל השפות של פלטפורמת המכירות העצומה הכוללת 50 מיליון פריטים הנשלחים לכל העולם וגם לישראל (לא בכל המוצרים).

בהודעה שהפיצה אמזון הבוקר היא מציינת כי אופציית השפה העברית "תקל על הלקוחות שלנו דוברי השפה העברית, שמתגוררים מחוץ לארה"ב, לחוות את אמזון בשפת האם שלהם, משלב החיפוש ועד דפי השירות לצרכנים".

סמיר קומאר, סגן נשיא באמזון, התייחס לחוויית הלקוח שאמזון תוכל לספק דרך השפה העברית ללקוחותיה יחד עם מבצע ההפתעה בתזמון הלא מקרי, שילוח חינם בקנייה מ-49 דולר. לדבריו, כעת חוויית הלקוח תהיה טובה יותר. התזמון הוא כאמור יום הרווקים הסיני שנמצא בשיאו ומושך אליו גולשים מכל העולם וגם מישראל.

בפעם הקודמת שאמזון יצאה במבצע שילוח חינם לישראל, היא קבעה מינימום קנייה של 80 דולר - יותר מאשר תקרת הפטור ממע"מ העומדת על 75 דולר. המהלך הזה, שיצא גם הוא ללא התרעה מוקדמת בחודש יולי 2018, בא לבחון את הנכונות של הישראלים לרכוש בסכומים הגבוהים מתקרת הפטור, בחינה שהוכיחה את הנוכחות החיובית. כעת, סכום הקנייה מ-49 דולר רלוונטי לקונים רבים יותר, היות שסכום הקנייה הממוצע של הקונים הישראלים מוערך בפחות מ-30 דולר.