עבודת החלומות של הילדים שלכם: טיק טוק מגייסת עובדים בישראל

הרשת החברתית, שמאפשרת ליצור ולשתף סרטונים קצרים, פרסמה שתי מודעות דרושים: האחת של מנהל שיתופי-פעולה בישראל, והשנייה של מנהל חשבונות • לחברה יש משרדים בלוס אנג'לס, בניו יורק, בלונדון, בפריז ועוד, אך לא ידוע על נוכחות של החברה בארץ

אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג, רויטרס
אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג, רויטרס

פלטפורמת טיק טוק הסינית, הזוכה לפופולריות רבה בקרב צעירים בעולם, פרסמה בשעות האחרונות בלינקדאין שתי מודעות דרושים עבור עובדים בישראל. שתי המשרות הן בתחומי פיתוח עסקי ופרסום.

טיק טוק היא רשת חברתית שמאפשרת ליצור ולשתף סרטונים קצרים, ושייכת לסטארט-אפ הענק הסיני בייטדאנס. לפי אתר טיק טוק, לחברה יש משרדים ברחבי העולם, הממוקמים בלוס אנג'לס, בניו יורק, בלונדון, בפריז, בברלין, בדובאי, במומבאי, בסינגפור, בג'קרטה, בסיאול ובטוקיו. לא ידוע על נוכחות של החברה בישראל. המטה של בייטדאנס נמצא בבייג'ין.

לפי דיווח ברויטרס מסוף ספטמבר, בייטדאנס הכניסה בין 7 ל-8.4 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, אך רוב ההכנסות הגיעו משירות אחר של החברה, מאחר שטיק טוק עדיין נמצאת "בשלבים מוקדמים של יצירת הכנסות". לפי אתר פורצ'ן, טיק טוק מוכרת מודעות למפרסמים, אך מתנסה גם באפיקים נוספים של יצירת הכנסות.

המודעה הראשונה שהחברה פרסמה מתייחסת ל"מנהל שיתופי-פעולה בישראל" (Partnerships Manager-Israe). לפי המודעה, מנהל שיתופי-הפעולה יהיה בעל שלושה תחומי אחריות. במסגרת תחום האחריות הראשון, ניהול מערכות יחסים עם לקוחות, העובד יידרש בין היתר "ליצור ולנהל מערכות יחסים עם מותגים וסוכנויות", ו"לשמר ולהצמיח הכנסות ממפרסמים".

תחום האחריות השני הוא ניהול מוצר, ובין היתר דרישותיו הן "הטמעת פתרונות בתחום הפרסום במוצרי בייטדאנס שיובילו לתוצאות ברות מדידה עבור הלקוחות" ו"לשרת כיועץ חיצוני בתחום המוצר לגבי נכסים שבייטדאנס מתפעלת".

התחום השלישי הוא ניהול קמפיינים. המועמד נדרש בין היתר ליכולות ביטוי מעולות בעברית ואנגלית, כאשר ניתן יתרון לדוברי סינית, ויכולת לטייל ברחבי המדינה ומחוצה לה.

המשרה הנוספת, מנהל חשבונות (Account Manager), כוללת "ניהול והצמחה של מערכות יחסים עם מפרסמים אחרי המכירה", תיאום בין צוותי הפרסום, המוצר והמחקר והפיתוח באופן פנימי, ניתוח קמפיינים של מודעות, ובניית מערכות יחסים לטווח הארוך עם לקוחות. גם עבור תפקיד זה נדרשות עברית ואנגלית שוטפות, ויתרון לדוברי סינית, ומצויין כי המשרה מבוססת בישראל.

לאחרונה עולים חששות בארה"ב, על רקע הפופולריות הגוברת של טיק טוק, מכך שהמידע שהאפליקציה אוספת על אזרחים אמריקנים עשוי להיות נגיש לרשויות בסין, או שמדיניות סינון התוכן בפלטפורמה מתבססת על הצנזורה הסינית.

לפי דיווחים, בארה"ב נפתחה חקירה נגד טיק טוק בחשד לפגיעה בביטחון הלאומי, שתתמקד ברכישת פלטפורמת מיוזיק.לי האמריקאית ע"י בייטדאנס ב-2017 ומיזוג שתי הפלטפורמות. לאחרונה אף דלפו שיחות פנימיות של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג עם עובדיו, בו התייחס לאיום של טיק טוק על פייסבוק, לפופולריות הגלובלית לה היא זוכה, שנחשבת חסרת תקדים עבור שירות שפותח בסין, ולאופן בו פייסבוק מתכננת להתמודד עם האיום.