גנץ: "החלטה נכונה מבצעית ומדינית. לא תהיה השפעה על תהליכים פוליטיים"

בבוקר שלאחר החיסול בעזה הוכרזה כוננות שיא בעוטף ובמרכז, והרוחות הפוליטיות סוערות • גנץ "מגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל" והדגיש כי "לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים"

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

החיסול בעזה, בו נהרגו בהאא' אבו אל-עטא, מפקד בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי ואשתו, הוביל בשעות הבוקר המוקדמות למטחי טילים ולאזעקות מעוטף עזה, ועד תל אביב. 

כוננות שיא הוכרזה בעוטף ובמרכז, לימודים בדרום ובגוש דן בוטלו, מרחבים מוגנים נפתחו, ועובדים מתבקשים שלא להגיע למקומות עבודה שאינם חיוניים.

כוננות שיא אחרי חיסול הבכיר בעזה: אלו הנחיות פיקוד העורף המלאות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תומך בתקיפות ראשי הג'יהאד האיסלמי. הבוקר אמר כי: "המחבל בהא אבו אל עטא שחוסל הלילה היה בן מוות. בדיוק כמו אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, בדיוק כמו כל טרוריסט שמוציא לפועל פעולות רצחניות כנגד אזרחי ישראל. למען ביטחון ישראל, הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המחיר שיהיה להן. כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית. אני מבקש להדגיש, כחול לבן בראשותי תשים תמיד את ביטחון האזרחים לפני הכל". גנץ הדגיש בהודעתו כי "לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים".

יו"ר העבודה-גשר ותושב שדרות, עמיר פרץ, נתן גיבוי עקיף וקרא להימנע מקישור התקיפות למתרחש בשדה הפוליטי: "בזמנים האלה, הדבר הכי חשוב הוא להעניק גיבוי מוחלט לכוחות צה"ל ולחזק את רוחם של התושבים שעמידתם האיתנה לאורך השנים היא הכח האמיתי של ישראל.

"ידע כל מפגע שמאיים על אזרחי ישראל שהוא אינו חסין. אל לנו לעסוק עכשיו בשאלות פוליטיות. יהיה מספיק זמן לניתוחים, תרחישים ופרשנויות. ביטחון אזרחי ישראל עומד מעל כל שיקול אחר".

עומר ברלב, חבר מפלגתו, צייץ דווקא כי הפעולה תסייע לנתניהו לטרפד את מהלך ממשלת המיעוט, וזכה לביקורות מכל עבר.

הנשיא רובי ריבלין נתן גם הוא גיבוי מלא לתקיפה: "‏תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, העמלים למען הצלחת הפעולה הבוקר כבר תקופה ארוכה. אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, בטחון ישראל ורק הוא בלבד. זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן - זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד".

ברשימה המשותפת מתקפה רבתי על נתניהו, בהאשמה כי מדובר בתקיפה שנועדה למטרות פוליטיות: יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "נתניהו ‏אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף, ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להשאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום - וכך עשה גם היום".

ח"כ אמטאנס שחאדה: "המטרה האמתית של החיסול בעזה היא ביטול כל אפשרות להקמת אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. שוב, כמו תמיד, מנצלים את הדם הפלסטיני לצרכים פוליטיים בישראל. רק סיום הכיבוש והמצור על עזה יכולים למנוע את שפיכות הדמים."

ח"כ עאידה תומא-סלימאן בתגובה להסלמה:"הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול - הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג."

השר דרעי אמר היום בפגישת עבודה עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "הגעתי עם ראשי שני המשרדים שלי לאשקלון, כי אשקלון לא נכללת באזור עוטף עזה ולא זוכה להטבות למרות שהיא סובלת מירי בכל סבב ביטחוני. אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים. יוקם מרכז חוסן באשקלון כמו בכל יישובי העוטף".