לאחר שהכניס את זהבית כהן כשותפה: עדי צים בדרך להשתלט על השלד הבורסאי וונטייז

הציע תמורת 75% ממניות השלד סכום של 2 מיליון שקל במזומן והכנסת פעילות ריאלית בשווי מינימלי של 30 מיליון שקל, תוך שנה ממועד הקצאת המניות

כחודשיים לאחר קריסתה של חברת וונטייז , ספקית של שירותי תוכן לפי דרישה, פועל איש העסקים עדי צים להשתלט על השלד הבורסאי שלה. בקשה דחופה לכינוס אסיפות נושים שהגיש עו"ד אמיר פלמר, נאמן בהקפאת הליכים של החברה, חושפת כי צים הציע תמורת 75% ממניות השלד סכום של 2 מיליון שקל במזומן והכנסת פעילות ריאלית בשווי מינימלי של 30 מיליון שקל, תוך שנה ממועד הקצאת המניות. עוד קובעת הצעתו של צים כי במקרה בו לא יכניס לשלד פעילות תוך 16 חודשים, תהיה לנושים אופציה (PUT) למשך שנתיים, לחייב אותו לרכוש מהם את החזקותיהם בשלד (25%) תמורת 2 מיליון שקל נוספים.

לרכישת השלד של וונטייז הוגשו כמה הצעות רכישה נוספות, אולם פלמר מציין בפנייתו לביהמ"ש כי יש לפעול לגיבוש הסדר נושים מול צים, בזכות עדיפותה על יתר ההצעות, בין היתר בזכות התמיכה לה זוכה ההצעה ממחזיקי האג"ח - הנושים המרכזיים של וונטייז.

צים, נזכיר, סיכם לאחרונה על עסקה למכירת עד 20% ממניות חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר אקורד  שבשליטתו לקרן ההשקעות הפרטית AMI, מקבוצת אייפקס, שמובילה זהבית כהן, תמורת סכום של עד 130 מיליון שקל. גם לכך מתייחס פלמר בבקשה, כשהוא מציין כי מהלך זה "מעיד על רצינות המציע".

מניית אס.אר אקורד של צים נהנית מסנטימנט חיובי על רקע העסקה מול אייפקס, והשלימה זינוק של כ-190% מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-670 מיליון שקל. בכך היא מתקרבת לשווי של חלוצת פעילות האשראי החוץ-בנקאי בבורסה, אחים נאוי, הנסחרת בשווי של כ-750 מיליון שקל.

וונטייז עוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמות תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על פי דרישה (VOD). טרם השעייתה מהמסחר החברה נסחרה בשווי מצומק של מיליוני שקלים בודדים, לעומת שווי חברה של כ-100 מיליון שקל לפיו הונפקה באוגוסט 2016. בעלי האג"ח של החברה החליטו בחודש ספטמבר האחרון לפנות לביהמ"ש בבקשה להכניס את החברה להליך של הקפאת הליכים ולמינוי נאמן, אחרי הודעתה הרשמית של וונטייז כי "אין לה את האמצעים הכספיים על מנת להמשיך ולקיים את פעילותה". חובות החברה, כפי שעולה מהפנייה לביהמ"ש, מצטברים לכ-33 מיליון שקל, כמחצית הסכום (כ-16 מיליון שקל) למחזיקים והיתרה לספקי תוכן, בעלי עניין, ספקים, נותני שירותים ושכר עובדים.